En dag på stranden

Här är ett gäng frodiga badtanter på väg mot stranden, laddade med utflyktsfiltar och korgar. Ett av mina pysselgäng ska ha träff om någon vecka och vi har som tradition att ha en ATC-swap varje gång vi ses. Denna gång är temat "Semester" och då tänkte jag genast på min härliga stämpel från Panduro. Eftersom jag nu äntligen fått kläm på det här med Gamsol-målning (scrolla ner och se tidigare inlägg) fick det bli den tekniken på baddräkterna. Till huden använde jag dock Distress-refill (Tattered Rose) som vanligt, det tycker jag funkar bäst. När jag målat och klippt ut alla tanterna tyckte jag de såg så roliga ut, så jag var tvungen att arrangerna dem lite tillfälligt på blått papper och ta ett kort på dem.

image79

Så här blev de färdiga ATC-erna:

image80

Och här är ett ensamt kort:

image81

ATC står för "Artist Trading Cards" och är små samlarkort som man byter med andra. Det enda kravet är formatet: kortet ska vara 6,4 x 8,9 cm (eller 2,5 x 3,5 inches). Sedan är det bara fantasin som sätter gränserna!

Idag är det mulet och grått och för egen del blir det nog tyvärr ingen dag på stranden. Plockar lite inomhus istället och förbereder mig mentalt på att börja jobba igen i morgon - efter fem härliga semesterveckor ...

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Härliga ATCs Ingrid! Enkla men färgglada! Trist att jag missade dig med en halvtimma i Helsingborg förra fredagen :(

2007-08-12 @ 13:54:58
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Eva F

Vilka roliga kort/ATC Ingrid, jättehäftiga.
Så fint målat de är också.
Kram Eva

2007-08-12 @ 21:05:31
URL: http://evafre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0