Ståltråd och pärlor

På min dagliga bloggrunda hos ett gäng otroligt kreativa pysslare runt om i landet snubblade jag härom veckan över ett inlägg av VeronikaP där hon visade bilder på underbara hjärtan, som hon hade snott ihop av ståltråd och pärlor. Vi var många som fascinerades av dessa fantastiska konstverk såg jag i kommentarerna och nu har hon varit gullig och lagt upp en utförlig steg-för-steg-beskrivning på sina vackra ståltrådshjärtan. Jag plockade fram det jag hade i gömmorna och så här blev min tolkning. Jag har använt koppartråd och pärlor i grönt/guld/gult och det här hjärtat är ungefär 8 cm högt.

Wirehjärta2

Och en detaljbild:

image90

Koppartråd är mjukt och följsamt att arbeta med och jag har gjort alla "snurklor" med bara fingrarna utan problem. Med rostfri tråd kan man kanske behöva en tång till hjälp.


Om man gör lite mindre hjärtan kan de passa alldeles utmärkt till kort på temat KÄRLEK, t ex detta som är tänkt till ett brudpar eller kanske till någon man tycker lite extra mycket om.

Kärlek

Man kan ju också sno ihop någon annan figur, t ex en blomma:

Wireblomma

Kärlekstexten kommer från Forma Hantverk och bakgrundsstämpeln som jag har använt till det gröna kortet är från Hero Arts (tror dessvärre att motivet är utgånget). Jag har fäst ståltrådsfigurerna genom att göra  två små hål i pappret och trädde sen tunn ståltråd från undersidan och upp runt figuren. Fäste ändarna på baksidan genom att snurra ihop dem och lägga dem så platt som möjligt längs med pappret. På hjärtat sitter dessa hål i nivå med "spetsarna" och blir därför nästan osynliga.

Vaknade upp till världens regnväder idag. Om man säger skur är det en underdrift, snarare ett rejält skyfall av typen monsunregn. Man tror inte att det kan regna så ihärdigt - och precis då friskar det i ännu mer så att dropparna fullkomligt studsar på asfalten och det dånar på taket! Men sen framåt förmiddagen tittade faktiskt solen fram och vi har fått en riktigt fin sensommardag med bl a en tur ner till havet. Fast något bad blev det inte, man ska ju inte överdriva :-D

Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Vad kul att jag kunde inspirera till att göra ett eget hjärta!! Ditt hjärta blev hur fint som helst!!
Kul idé att göra mindre och sätta på ett kort, det måste jag testa!!

2007-08-19 @ 17:37:20
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Elisa

Så fint! Får lust att prova! Äger ingen koppartråd, men har väl någon annan liggande. Nu ska jag besöka Veronikas sida!

2007-08-20 @ 17:53:00
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Louise (vbg)

Åh, så roligt det ser ut....måste testas...får kika in i Veronikas blogg;)
Du har nu blivit taggad.....Kolla i min blogg:) Kramiz

2007-08-25 @ 00:13:03
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Lillemor

Så vackra kort!
Tack för igår, det var väldigt trevligt!
Roligt att träffas, hoppas vi ses snart igen!
Lillemor

2007-08-26 @ 09:19:40
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: Sandy

Jättefina kort! Rolig idé med tråden, ska sätta tänderna i det genast.. (eller nej förresten..)

2007-08-30 @ 12:05:36
URL: http://aldrigutanpennan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0