Svampsäsongen är här!

Den här sommaren har ju varit otroligt regnig här på Västkusten och på flera andra håll i vårt land också för den delen. Inte så kul när man har semester och vill sola och bada precis ... Men, inget ont som inte har något gott med sig. All denna blöta har i alla fall fört med sig att svamparna i skogen trivs och växer i mängder! I söndags tog jag och svägerskan en tur ut i svampskogen och fick en rejäl omgång kantareller med oss hem. Överallt lyste det gult! Detta är min del av skörden, dvs hälften av det vi hittade. Inte så illa, eller hur?

image83



När vi ändå snackar svampar, passar jag på att lägga ut ett par kort på temat som jag gjorde förra hösten med stämplar från InkyWings, som var alldeles nya då. Nu är det dags igen att plocka fram dem! Fast den där stämpeln som det står "Höst" på sparar jag nog några veckor till, för det är ju fortfarande sommar trots allt.

image84 

Bakgrund gjord med Walnut Ink. Motiven stämplade på "stickerspapper" , utklippta och fästa på kortet.
image86
Även kantarellerna är stämplade på "stickerspapper".

Kommentarer
Postat av: Eva F

Mmmmm så GOTT det ser ut Ingrid. Avis!
Härliga kort du gjort också.
Kram Eva

2007-08-17 @ 07:57:41
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: Ann-Louice

Så mycket kantareller ni hittade. Blir avundsjuk. Har bara sett en pytteliten en som inte var värd att plocka ens. Men jag har inte letat heller :o)
vilka fina svampkort du har gjort.
Kram
Ann-Louice

2007-08-17 @ 09:54:54
URL: http://ann-louice.blogspot.com
Postat av: Lisa - InkyWings

Usch vad otäckt med svamp! ;-)
Kul att du hittade lite ändå... fniss...
Tack för underbar middag och en trevlig kväll!!!!

2007-08-17 @ 22:13:39
URL: http://lisainkywings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0