Kvällspyssel

Jag hade planerat att sitta hela dagen vid pysselbordet idag, men så sken septembersolen så härligt redan tidigt på morgonen och temperaturen steg snabbt till 19 grader ... och då lockade det förstås att vara utomhus istället. Vid den här årstiden gäller det ju att passa på, för det växlar snabbt och i morgon kan det vara regn och rusk! På kvällskvisten när mörkret hade fallit blev det i alla fall två kort gjorda. Det första är ett kort som jag ska posta som en liten hälsning till en stämpelvän i morgon. Även denna gång kom min nya Penny Black-stämpel fram med den gulliga lilla katten som sitter och myser med en kopp te och en bok ... och kompisen som står och tjuvläser bakom. Denna gång målade jag fåtöljen röd och prickarna i tyget har jag ritat dit en och en med en vit Soufflé-penna. Många prickar blev det ... Soufflépennan är jättebra, för den funkar även på mörka underlag.

image122

När jag var på pysselträff hemma hos Sofia för ett par veckor sen gjorde jag flera bakgrunder med Faux mother of pearl-tekniken (skrev om detta i ett tidigare inlägg). Nu var det bara att plocka fram ett färdigt papper och använda till detta höstkort. Löven har jag embossat med chokladbrunt EP. Tyvärr kan man inte riktigt se den härliga, lite "guldiga" glansen på bakgrunden i scanningen ... Både löv och text kommer från InkyWings.

image123

Ha en bra vecka och skriv gärna en liten hälsning om du tittar in i min blogg!


Kommentarer
Postat av: Angelica

sött

2007-09-09 @ 22:57:41
URL: http://anjelique.blogg.se
Postat av: Louise (vbg)

Härligt höstlikt kort, katterna är bara sååå söta. Jag gjorde samma sak som dig...gick ut i det fina vädret istället :) Ha en skön vecka , ses vi på mässan på lördag?? Kramiz

2007-09-10 @ 20:41:42
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Lillemor

Det var jag som fick kortet med katten! Gissa om jag blev glad när jag kom hem från skolan idag och hittade detta i brevlådan! TACK snälla Ingrid, helt underbart!!! Och ett så passande kort med tanke på att jag nu lever studentlivets "glada" dagar med allt vad det innebär (Kortslutning i hjärnan och trötta röda ögon som INTE beror på ett alltför glatt festande...)Visst ses vi på papperskraftsmässan, det ska bli jätteroligt!
Nu återgår jag några timmar ytterligare till Piaget, Vygotsky och Chymosky och de andra kuliga grabbarna...
KRAM och TACK- jag har ställt kortet på hedersplats i köket och blir glad var gång jag tittar till på det!
Lillemor

2007-09-11 @ 13:21:35
URL: http://lillemore.blogg.se
Postat av: Lillemor

Glömde ju tacka för den gulliga lilla påsen med blommor och blad! Blev jätteglad för jag har inga blad, har tänkt köpa, men det har inte blivit av än...
Kram Lillemor

2007-09-11 @ 19:47:04
URL: http://lillemore.blogg.se
Postat av: Gunvor

Jättefina kort Ingrid!

2007-09-13 @ 20:27:15
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: sussilull

Ah...härliga höst!! Vilket fint stilrent kort! Kan tänka mej hur bakgrunden ser ut irl. Har själv gjort några i guld och ljusblått...hmmm...kanske man ska plocka fram dom nu...?? Ha det gott!
Sussilull

2007-09-14 @ 22:55:22
URL: http://www.sussilull.se
Postat av: Rosette

Kattstämpeln är bara för härlig! Fina kort gör du alltid (även om jag sällan kommenterar).

2007-09-26 @ 22:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0