Molnbakgrund och Norge-trip

Att surfa runt i kreativa hobbymänniskors bloggar ger härlig inspiration och tips om nya tekniker. De bloggar som jag besöker så gott som dagligen har jag samlat som länkar i högermarginalen, men det tillkommer nya favoriter lite då och då. Hos Nina hittade jag ett kort med en somrig molnbakgrund som jag bara var tvungen att testa. Så här blev min version med stämplade motiv från InkyWings.



Jag klippte ut en mall i vanligt kopieringspapper och sen duttade jag med svamp och färg från en Adirondackdyna längs kanterna. Flyttade sen mallen på pappret och upprepade proceduren. Ett billigt och bra alternativ till färdigt mönsterpapper!

Vi har varit ute och bilat några dagar i vårt västra grannland Norge, med Bergen som slutmål. Har njutit av storslagen och underbart vacker natur med höga snötäckta fjäll, hisnande utsikter, djupa fjordar, klarblåa sjöar och brusade vattenfall. Planerar redan för nästa trip för det här gav verkligen mersmak!

   
 

Tack förresten för alla positiva kommentarer på mitt förra inlägg om det nyrenoverade pysselrummet - jag tror att det kommer att funka utmärkt och jag trivs jättebra!

/Ingrid


Kommentarer
Postat av: sussilull

Åh så härligt det såg ut i Norge!! Den resan gav nog en del inspiration kan jag tro.

Snygg bakgrund med molnen. Den idéen "snor" jag och lägger till min "att testa hög". :-)

2008-08-04 @ 11:27:35
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Postat av: lenislenis

Ska försöka komma ihåg "moln-tekniken" - det blev jättesnyggt.

Var i Bergen i april, visst ÄR det vackert! Ser ut som om ni hade tur med vädret oxå!

2008-08-04 @ 23:42:16
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Vegardkatarina

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2009-01-19 @ 10:32:38
URL: http://www.enequist.dk/vegardkatarina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0