6 december



December månad rullar på och julkortsproduktionen fortsätter. Här är ett enkelt kort med embossad snöflingebakgrund (Cuttlebug). Tomten med för stor luva (Inkido) har jag fäst med distanskuddar ovanpå.



Provstämplat nyinköpt gran från Stampin Up med lilla Kortmakarflickan framför och text från Magnolia.

I torsdags kväll var jag på ett mycket trevligt Öppet Hus hos Prickiform i Torslanda. Massor av fina stämplar och tillbehör att titta på och köpa och dessutom ett bord med "make-and-take", där man fick testa UTEE (tjockt embossingpulver) och göra ett kort att ta med sig hem. Sådant pulver köpte jag på en kurs för flera år sen, men det var ett tag sen jag använde det. Nu fick jag en kick att plocka fram burken ur gömmorna. Får göra ett par exempel och lägga ut här i bloggen så småningom.

Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Ulltussen

vilka fina julkort! Superfina!

2008-12-06 @ 12:53:47
URL: http://ulltussen.blogg.se/
Postat av: Maria

Nu förstår jag var jag sett Inkidotomten från förra året. Jag har liftat:) Tack Ingrid.

KortmakarWilma är jättesöt och tillsammans med textstämpeln och granarna är det perfekt.

2008-12-06 @ 13:57:51
URL: http://kramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0