Lite sanningar och nya kort

Jag har blivit utmanad av mina stämpelkompisar Louise och  Elisa att berätta sju sanningar om mig själv, så här kommer min lista med de "egenheter" jag kan komma på just nu.

1. Är en riktig nattuggla och min bästa pysseltid är kl 21 och framåt ... gärna i sällskap med P4 och programmet Karlavagnen

2. Dricker inte kaffe, men gärna te av alla de sorter

3. Vid 34 års ålder stod jag på ett par slalomskidor för första gången, men sen dess älskar jag våra årliga sportlovsresor till fjällen. Jag åker varken fort eller snyggt, men ner för backarna kommer jag!

4. Lyssnar mycket på musik och jag har (nästan) samma musiksmak som mina tonåringar. Istället för att be dem sänka volymen händer det tvärtom ofta att jag säger till dem att dra på lite högre!

5. Leker gärna språkpolis och "korrekturläser" det mesta per automatik (men kan konstigt nog missa egna felstavningar ibland). Speciellt känslig är jag för särskrivningar ...

6. Fastnar ofta framför datorn i timmar, fastän jag skulle behöva göra något vettigare

7. Är mycket höjdrädd och uppskattar INTE utsikt från Eiffeltornet eller liknande ... stannar då helst på marken

Då var det gjort! Nu är det meningen att jag ska skicka utmaningen vidare till sju personer, men jag ser att de flesta av mina stämpelvänner redan har blivit utmanade, så jag stannar här ;-)


Idag har det ösregnat hela dagen och då passar det utmärkt att sitta inne och kura i pysselkammaren. Jag är med på en swap där det handlar om att byta "Inchies". Det är små fyrkanter i storlek 1 x 1 inch (2,5 x 2,5 cm). Dessa stämplar och dekorerar man precis som ATC:er och byter med varandra. Det är verkligen en utmaning att arbeta med en så liten yta, men jag fick till det ganska bra och hittade motiv som passade i det lilla formatet. Tänkte att jag skulle sätta ihop de fyrkanterna till en tavla så småningom, det kan nog bli fint. Nu är mina inchies klara att posta, men jag väntar med att lägga ut en bild här i bloggen tills de nått sina mottagare.

Några kort hann jag också få till i eftermiddag:

   

Kort 1: Filmstjärna - Stampington, rund textstämpel - InkyWings
Kort 2: Collage- InkyWings, magnetbokstäver - Making Memories
Kort 3: Både motiv och text från InkyWings

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Läckra kort Ingrid! Tack för inspirationen!
Kram, Gunvor

2008-01-24 @ 07:33:56
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Sara - SaGam

Nu e jag online igen och kikar gärna hit så klart! Kul att läsa sju sanningar om dig, fast jag visste de flesta av dom redan ;-)

2008-01-26 @ 21:38:15
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: carina

Härliga kort Ingrid.....och specielt Anita...

2008-01-27 @ 11:02:15
Postat av: Steinragna

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2010-02-26 @ 10:25:18
URL: http://steinragna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0