Lite rörigt ...

Solen skiner, men det blåser en del och vädret inbjuder varken till bad eller båtturer. Dessutom kommer någon enstaka regnskur emellanåt.  Därför har det varit okej att greja lite inomhus dessa första dagarna på semestern. På schemat stod bl a uppfräschning av mitt pysselrum och nu är vi snart klara. Jag säger "vi", men det har i ärlighetens namn varit min man som stått för själva renoveringsbiten - målning, tapetsering och uppsättning av hyllor. Själv har jag ägnat den mesta tiden åt att plocka ner alla mina grejer i lådor och försökt sortera, systematisera och slänga en del. Det är inte klokt vad mycket jag har hunnit samla på mig under de här åren. Sen blir man ju också gärna en "hamster" som sparar varje liten pappersbit, snörstump, vackra reklamblad, frimärken, kaspyler, knappar, pinnar och allehanda småpryttlar - för de kan ju komma till användning som dekoration på något projekt framöver. Någon som känner igen sig i detta märkliga beteende?

Så här såg det ut i hallen på övervåningen när jag hade flyttat ut pysselgrejerna inför renoveringen (vill varna känsliga personer från att klicka på bilderna). Pysselrummet skymtar längst till höger på det första kortet. Hjälp vad mycket det ser ut när man samlar allt så här. Och detta är ändå inte allt - har också fyra hurtsar med monterade stämplar och en mappvagn med omonterade ...

   

Nu är i alla fall tapetseringen färdig och hyllorna på plats på ena väggen och jag har så smått börjat flytta tillbaka igen. Någon frågade mig om det verkligen var nödvändigt med nya tapeter när jag ändå tänker täcka det mesta av väggarna med hyllplan och tja, det var det kanske inte, men det känns i alla fall väldigt fräscht och fint. När det gäller möbleringen fanns det egentligen inte några alternativ i detta lilla rum, så bord och fasta bokhyllor fick stå kvar som förut, men det är mer ordning och reda på prylarna nu. Ska fotografera slutresultatet och lägga ut fler bilder om någon dag eller så.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Va han e duktig Lasse! renoverar och fixar för dig. och du e duktig som slänger saker!! fast du kanske skulle lämna det en sväng förbi floda först. kan ju vara nåt som jag ....

hoppas ni har det bra alla 4! kram

2008-07-18 @ 00:02:07
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Hmmm, skönt att se att det finns fler som samlar på sig en del... fniss... mitt eget hörn har jag inte vågat peta på ännu, men med tanke på att barnen skall byta rum så lär det ju bli verklighet att plocka ur min egen hörna inom kort oxå.... GULP! Man kan ju säga att jag fasar lite inför uppgiften typ....

Ser fram emot kort på din färdiga "nya" hörna!

2008-07-18 @ 09:18:51
URL: http://lisainkywings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0