Förvaringstips

Att plocka och organisera i pysselrummet är en ständigt pågående process här hemma. Man tror alltid att man har hittat den ultimata lösningen, åtminstone ett par veckor framåt - innan det är dags att röja igen. Det finns många bloggare som delar med sig av små tips och visar bilder på sina pysselvrår och det uppskattar jag mycket. Jag har haft lite funderingar på en bättre förvaringsplats för mina stämpeldynor, som har hunnit bli ganska många vid det här laget. På en av mina surfingrundor hittade jag till Henriettaes blogg och fick där tips om ett minidisc-ställ i plexiglas med 9 fack från det japanska företaget Muji. Här i Sverige kan man köpa deras produkter på de lite större Åhléns-varuhusen, som här i Göteborg, där de har en liten "butik-i-butiken". De har mycket fint i sortimentet - allt från möbler och heminredning till förvaring och kontorsvaror osv. Och så dessa härliga lådor och burkar i plexiglas. Har redan tidigare spanat in deras produkter och bl a köpt några pryl/pennställ  med 6 fack som jag är mycket nöjd med, men tänkte då inte på att förvaringslösningen för mina dynor också fanns nära till hands. Nu har jag i alla fall köpt två lådor och ställt längs väggen, den ena ovanpå den andra.

63570-294

Det lilla trästativet under har min snälle make konstruerat - bra att hyllan kommer upp lite från bordsytan. Jag har Memories-, Adirondack- och Disressdynor i hyllan och speciellt för de stora dynorna funkar denna lösning perfekt. Att väggarna är genomskinliga gör också att det känns luftigt och inte så kompakt. Jag förvarar dynorna upp-och-ner (utom regnbågsdynorna) och har skrivit färgens namn på långsidan för att jag lätt ska hitta det jag söker. Om man vågar borra i plasten går det säkert också bra att hänga hyllan på väggen med skruvar, men jag har dem stående löst till en början och det blir stabilt när dynorna ligger på plats.

Tänkte visa lite mer valda delar av mitt pysselrum så småningom, men får nog städa lite bättre först ...

Kommentarer
Postat av: sussilull

åh va smart! Nu har ju jag inte samlat på mej så mycket stämpeldynor.....ännu... ;-) men ska absolut ha detta i åtanke när det börjar svämma över i min låda som jag har nu.

2008-05-23 @ 08:15:16
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Postat av: Lillemor

Men så fiffigt! Precis ett sådant ställ behöver jag!
Ser med spänning rem emot att få se fler bilder från din pysselhörna! Det är alltid lika kul att se hur andra har organiserat sin scraphobby!
Trevlig helg.
Lillemor

2008-05-23 @ 09:40:14
URL: http://www.lillemore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0