Snirkliga kort



"Flourishes" heter en set med clearstamps från Rhonna Farrer som jag har använt på två kort idag. Den orange bakgrunden har jag fått till med gul och röd Distress-refill som jag droppat på ett teflonark och sedan dragit runt pappret i. En aning kladdigt, men det blir färgglatt och fint när det har torkat. Förutom "snurklorna" har jag stämplat med en stor prickig bakgrundsstämpel i brunt. Den vackra texten kommer från Inkido.



En annan "snurkla" från setet, nu på ett färdigt mönsterpapper. Den rara lilla flickan är en fotostämpel från Stampsmith. I mitten på pappersblommorna har jag fäst vita halvpärlor. Texten kommer från Ateljé Lektyg & Hantverk och är en av mina favorit-grattisstämplar just nu - och då har jag ändå ett antal att välja på ;-)

Ber om ursäkt för att korten är lite mörka, man kan säga att det har varit brist på dagsljus idag - mulet och grått hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Det måste jag pröva, att göra egna bakgrunder med mina refiller- tack för tipset! Jag gillar både färgen på det översta kortet o den textstämpeln, kloka ord! Men den lilla flickan nedanför är ju också en liten raring! Tack för inspirationen.

2008-11-11 @ 18:29:05
URL: http://lillemore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0