Beställningskort, höst och mässa

Då och då får jag beställningar på kort till speciella högtider och det tycker jag är jättekul. Att skapa efter speciella önskemål och förutsättningar innebär en liten extra utmaning. Här är två kort som jag gjorde igår kväll.



Dopkort till en liten Anton. Igelkotten kommer från Penny Black och almanackan finns hos InkyWings. Utstansade QK-bokstäver "Typist".



Tvår 40-åringar som ska ha gemensamt kalas. Magenta har gjort den här fina blomstämpeln. Målade med Promarkers och Prismacolorpennor och embossade sen hela ytan med clear EP. Det blev en läcker glaserad effekt som inte riktigt kommer fram här på fotot, men kanske kan man ana ett litet blänk längst upp till höger. Utstansade bokstäver Cuttlebug "Olivia" och QK-siffror "Typist".

Fler höstkort har det blivit också. Jag älskar stämplar med träd och löv på och murriga höstfärger, så detta är verkligen min årstid!



Träd från PSX på molnbackgrund. Utstansade löv och QK-bokstäver "Sunshine".



Den här underbara kransen kommer från PSX. Tycker den ger riktig höstkänsla, men det funkar att måla den i grönt också.

Hela härliga helgen kommer jag att tillbringa i Partille, närmare bestämt på höstversionen av mässan Papperskraft (den arrangeras också varje år i Leksand, helgen efter midsommar). Nu är det bara timmar kvar innan portarna slås upp! Kanske ses vi där? Du hittar mig hos InkyWings, där jag hjälper till med försäljning och demos hos min vän Lisa.

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Alla korten var jättefin, men jag fastnade verkligen för det lila kortet "40+40", det var riktigt snyggt.

2008-10-04 @ 08:11:15
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Maria

Mässan var mysig. Jag tycker om när det är så litet. Färgerna i dina höstkort är så varma i höstrusket - fast nu har det ju varit några fina dagar.

2008-10-07 @ 19:39:19
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Jaana

Kranskortet är min favorit ! Så jättesnyggt färglagt.

Tack för senast, förresten ! Alltid lika kul på denna mässa.

2008-10-10 @ 20:10:58
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0