Carpe diem

Stämpeln med "Carpe diem" från InkyWings har jag använt mycket genom åren. Det är en sådan där klassisk text som passar för det mesta. Och visst ska man leva i nuet, även om det ofta känns som man stressar runt lite för mycket - säkert alldeles i onödan.



Här har jag kombinerat texten med den tjusiga kvisten från Pysselmyran. Rutnätet på kortet har jag gjort genom att dra med falsbenet med jämna mellanrum och en linjal som stöd. Sen färgade jag in bakgrunden med svamp och Adirondackdynor i olika bruna nyanser, innan jag stämplade motiven. Dekorationerna är små guldfärgade "halvpärlor" som jag satte på allra sist. Självhäftande - himla praktiskt!



Prinsesstårta är smaskens! Just det här motivet från InkyWings har faktiskt min dotter ritat - visst är det en läcker tårta! Promarker-pennan "Grass" hade precis den rätta marsipangröna färgen.



Ett enkelt kort att skicka utan någon speciell anledning. Texten kommer från Stämpelboden och lövet är från Hero Arts, stämplat på separat papper och utklippt. Blomman är utstansad med QK.

Kommentarer
Postat av: Louise (vbg)

Du gör sååå underbara kort, gillar verkligen carpe diem kortet! Du...det finns en rolig utmaning i min blogg :) Kramiz

2008-10-23 @ 21:28:37
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

dom e så fina din enkla kort! och lovisa har gjort en sån fin tårta!

2008-10-24 @ 22:09:20
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Nettan

Verkligen fina kort du gjort.

Ha det så bra, det ska jag ha.

// Nettan

2008-10-26 @ 19:51:18
URL: http://nettanspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0