Fotostämplar och utmärkelse

Letade fram ett par av mina fotostämplar från Stampsmith, den ena har några år på nacken och den andra var ett hastigt inköp från förra helgen på mässan. "Råkade" se den när jag hade en stunds paus och tillfälligt var på vift från Kortmakarens monter, där jag jobbade.



Först ut är ett kärlekspar. Bakgrunden är en stor stämpel "Scroll background" från Penny Black. Stämplade den med Distress-dyna i färgen "Fired Brick" på vitt glossy papper. Tog sen en svamp och gned ut färgen innan den hade torkat och fick då två nyanser som går ton i ton. Hjärtanen har jag stansat ut från samma papper.



Den rara tösen har jag målat med torrchalks. Även här har jag använt en stor bakgrundsstämpel - "Delicate Vine Background" från Hero Arts.



Då och då får jag utmärkelser från snälla blogg-kompisar och jag blir alltid lika glad. Denna gång är det Lenislenis och Louise som gett mig denna fina award:



Tusen tack! Tanken är att jag i min tur ska nominera 5 bloggar som jag besöker och blir inspirerad av. Jag gör det enkelt för mig och hänvisar till min länklista i högermarginalen. Där finns de länkar som ingår i min vanliga bloggrunda ... men sen är det förstås många andra bloggar som jag halkar in på lite emellanåt. Duktiga kortmakare och scrappare finns det många av - tack för att ni visar era alster och inspirerar mig och många andra!


Annars har jag trixat ikväll med att få ramar runt bilderna i bloggen och jag lyckades till slut tack vare tips hos en generös bloggare som delar med sig av sina kunskaper. Designa din blogg heter räddningsplankan när man går vilse i html-koderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0