Akvarell och distressade tags



Sen jag upptäckte och förälskade mig i Promarker-pennorna blir det allt mer sällan jag målar motiven med akvarell. För mig är det mycket enklare att få det snyggt med pennorna. Ibland får man ändå göra undantag, som igår när jag var på pysselträff och upptäckte att jag hade glömt mitt pennfack hemma. Det var inte mycket att välja på, utan jag fick ta till akvarellfärgerna som fanns nedpackade i verktygsväskan. Min plan för kvällen var att göra några neutrala "bra-att-ha-kort" till födelsedagar och jag hade därför tagit med bl a denna stora rosstämpel från Stampendous som det var länge sen jag använde. Köpte den av Lisa på InkyWings när jag var på min allra första stämpelmässa i Dalarna sommaren 2001 (Se gruppbild från mässan här i Saras blogg - hittar du mig?). Efter färgläggningen stämplade jag över hela pappret med en stor prickig bakgrundsstämpel från Sonlight, infärgad i svagt brunt. Grattistexten kommer från Inkido och den är stämplad på en remsa halvgenomskinlig vellum, som jag limmat fast över motivet.



Och här är den prickiga bakgrunden igen - en väldigt användbar stämpel. Kramtext från Tingtura Design. Kolla in de stora bradsen i mitten av blommorna. Jag vann en förpackning sådana på Kortmakarmaran i november och visste inte riktigt hur jag skulle använda dem, men så här funkar de ju fint.

   

Sen har jag också försökt mig på att göra en omgång distressade tags, sådana som kreativa Hoppetossa/Mariante är helt fenomenal på. Jag har härmat så gott det går ... Titta i hennes blogg - så mycket härlig inspiration och tips som hon generöst delar med sig av! Här i Stämpelbodens blogg finns en steg-för-steg-beskrivning till Mariantes tags. Snurklorna i bakgrunden kommer från Stämpelboden och grattisstämpeln är från InkyWings.

Kommentarer
Postat av: Jaana

Och här hittar jag lika mycket fint, som vanligt.....

2009-01-28 @ 19:48:02
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/
Postat av: cicci

Så mycket fint du gjort. Jag inspireras.

2009-01-29 @ 20:22:48
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

åh, dom underara rosorna. Faktiskt en av mina första riktiga favvostämplar oxå! Har använt den jättemycket, men nu har den legat orörd alldeles för länge... ;-)



KRAM!

2009-01-29 @ 21:43:30
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Underbara kort och tags Ingrid!



Kram, Gunvor

2009-01-29 @ 23:02:34
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0