Inte bara strån ...

... utan även vackra ängsblommor fanns med bland stämpelnyheterna från InkyWings.



Det var länge sen jag gjorde ett "grid-kort", här har jag valt mina favoritfärger bland Adirondack-dynorna. Jag maskade med Post-It-lappar och duttade färg från dynorna med svamp.



Klöverblommor på rad med sommarblå himmel bakom. Texterna kommer även de från InkyWings.

Fortsatta regnskurar idag, men faktiskt lite sol också emellanåt. Skönt med variation. Städning och organisation av pysselrummet står på agendan så här i början av semestern. Jag funderar just nu över hur jag bäst ska sortera mina omonterade stämplar, som har hunnit bli ganska många genom åren. Har haft dem efter tema hittills, men eventuellt går jag över till att förvara dem företagsvis.  Det börjar nämligen bli lite svårt för mig att hålla ordning på var de olika stämplarna kommer ifrån ... Kunde jag backa tiden skulle jag ha varit noga med att stämpla upp motiven från början allt eftersom och skriva in dem i en förteckning som bl a min kompis Sara har gjort, men nu är det kanske lite sent påtänkt och skulle för övrigt ta alldeles för lång tid. Vi får se vad det blir av det hela. Några tips?

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Tipset kommer klockrent! Sortera bort alla du inte längre vill ha kvar. Var ganska "hård". Lägg dom i loppishögen till hösten. Kategorisera stämplarna efter tema. Ta A5 papper. Skriv företagsnamn på och stämpla varje stämpel på rätt företagspapper. Skriv samtidigt in stämpeln i ett excelark. Du kan få en kopia på mitt ;-). Alla stämplar som jag använt och monterat på ludd eller EZ har jag gjort detta med. Jag vet ju att du inte monterar allt. Jag har lagt mina sådana i plastfickor under rätt kategori. Det har ju tagit någar timmar, men nu har jag uppdaterat min 10 år gamla stämpelbok. Och anledningen till storstädningen ?? Jo, anteckningsboken tog slut. Nu blir det en ny egen med BIAn. Jag lovar heja på dig!

Vilken dag bär vägen till Floda?

2009-07-13 @ 23:00:10
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0