Lyckans fjäril

Jag fortsätter göra kort med de nya stämplarna från InkyWings. Den här texten tycker jag är alldeles underbar och det behövs egentligen inte mer dekoration på kortet än just en fjäril. Bakgrunden har jag färgat in med Distressrefiller i två olika gröna nyanser och sen har jag avslutat med en prickig bakgrundsstämpel i den mörkaste av färgerna. Fjärilen från Hero Arts sitter fast med distanskuddar och på den har jag klistrat halvpärlor. Har just nu dille på sådana och de hamnar på vart och vartannat kort märker jag. Blir liksom pricken över i-et.



På nästa kort är både fjärilar och text från InkyWings. Som synes dekorerade jag med små halvpärlor även här ...



Jag kom ganska långt med min sortering av omonterade stämplar igår. Rensade ut massor av motiv som jag sällan eller aldrig har använt. De hamnade i loppislådan inför hösten och kanske blir någon annan kortmakare glad att ta sig an några av de utrensade stämplarna då? De stämplar som blev kvar har jag lagt i olika högar efter företag. En del är monterade på kardborreludd enligt "Halos-systemet", som var det som gällde när jag började med den här hobbyn, och de får sitta kvar på sina ark. Resten hamnar antingen i zip-lockpåsar i lådor eller i fotofickor i pärmar. Har sen en tid tillbaka helt slutat att montera de nya stämplarna jag köper och använder istället Tack 'n Peel direkt på plexiglasklossarna eller bara vanlig dubbehäftande tejp. Man blir lat med tiden ...

Nästa steg är att alla de kvarvarande motiven ska stämplas upp på ark efter företag och skrivas in i ett Excel-ark och det kommer att ta sin lilla tid!

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Heja på Ingrid! Tänk att du kom igång i alla fall.

2009-07-15 @ 23:58:11
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Elina

Bra jobbat! Jag ser fram emot höstens loppis :)

2009-07-17 @ 16:35:51
URL: http://www.elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Två väldigt fina kort, men det översta gröna är verkligen så himla läcker och håller helt med dig behövs inga mer dekorationer så snyggt med det stilrena men ändå genomarbetade.

2009-07-21 @ 10:30:32
URL: http://deleelsias.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0