Blå, blå vindar och vatten



Juni månad = sommar! De senaste dagarna har bjudit på strålande solsken och härliga temperaturer. Båten har lagts i sjön, premiärturen har gjorts och nu börjar man längta så smått efter semester.

Här är ett par somriga kort som jag gjort som DT för Prickiform. Jag älskar deras havsmotiv och musslorna är nog mina favoriter! Jag har stämplat och maskat så att det ska se ut som om musslorna ligger lite huller om buller. Målat med distresser och lagt på aningens lite glitterlim.



Fyren är väl ett självklart västkustmotiv! Bakgrunden är brayad med en regnbågsdyna så att det ska se ut som lite skymningsljus.

Kolla i Prickiforms blogg - där finns just nu fler av mina senaste DT-kort med utförliga arbetsbeskrivningar till.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka fina och sommriga kort. :)

Jag har ganska nyligen börjat följa din blogg, och jag tycker att det du gör blir jättesnyggt.



Jag har själv börjat göra egna kort lite smått, och försökt använda mig av stämplar, men det blir aldrig bra. Antingen blir motiven jag trycker inte hela, eller så blir det för mycket färg. Har du något bra tips på hur man ska göra?

2009-06-03 @ 11:49:23
Postat av: Julia

Jättesomrigt och glädjande att se! Jag är ny i pysselvärlden, men jag ska lära mig ;) Kika gärna

2009-06-04 @ 16:54:26
URL: http://juliapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0