ATC-swap



ATC:er (Artist Trading Cards) är små samlarkort som man byter med andra stämplare, ofta i organiserade "swappar" (byten). Då är det en person som tar emot alla bidrag från olika håll och man får lika många kort tillbaka som man har lämnat. Det enda kravet som finns på ett ATC är egentligen formatet; det ska vara 6,4 x 8,9 cm (eller 2,5 x 3,5 inches). Korten kan dekoreras på olika sätt: med stämplar, papper, band, brads osv - det är bara fantasin som sätter gränserna! Fast man brukar vara lite sparsam med "bulliga" dekorationer eftersom de flesta förvarar sina kort i samlarfickor.

På forumet Stämpelsnack, där jag är medlem, pågår just nu ett internationellt utbyte och mitt bidrag ser ni här. Jag har lämnat fem likadana kort och kommer så småningom att få fem olika kort i retur, gjorda av stämplare från Tyskland. Spännande och väldigt roligt!

På mitt ATC ovan har jag använt stämpelmotiv från Ma Vinci (textbakgrunden), Hero Arts (fjärilarna) och Limited Edition Rubber Stamps (kvinnan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0