Naturliga collage

Carin Andersson är en svensk designer, som bl a gjort underbara collagestämplar för det amerikanska företaget Stampington. Jag har flera av dessa motiv i min samling och tycker det är roligt med bilderna på svenska filmstjärnor och inslagen av svenska ord och ortsnamn. Ett tag fanns det även några mindre collage som man kunde köpa hos Magnolia här i Sverige, men de är tyvärr inte kvar i sortimentet längre. Som tur är hann jag komma över några av dem, men ångrar nästan att jag inte satsade på fler nu när det är för sent. De är otroligt vackra och detaljerade. Här har jag gjort tre kort med motiven, som mäter ungefär 6 x 7 cm.







Jordgubben är min favorit! Jag har målat alla motiven med Promarkers, "tufsat till" kanterna med min Edge Scraper och sen chalkat för lite gammaldags look. Till sist en aning glitterlim som dekoration. Har förresten testat ett nytt grepp för fotograferingen, nämligen att helt enkelt lägga korten i en buxbomsbuske i trädgården! Kanske inte så dumt med det gröna som bakgrund?

Nu är våren tillbaka efter ett tillfälligt bakslag i torsdags, när vi fick en omgång snö igen. Tack och lov så smälte det snabbt bort under dagen i plusgraderna. Vi får väl hoppas att vi äntligen kan lämna vintern bakom oss för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jättefina stämplar och jättefina kort!

2009-03-29 @ 21:01:11
URL: http://agge.blogg.se/
Postat av: Tesa

Tack för din kommentar hos mig! Härliga kort du har gjort. Kul att veta vart stämpeln kom ifrån, tack!

Kram

2009-04-01 @ 20:33:40
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Så fina kort! Den jordgubbsstämpeln har jag oxå! Tror aldrig jag använt den.... det måste jag råda bot på...

2009-04-04 @ 13:24:49
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Leonora - Vill du bli veckans blogg?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-04 @ 13:31:27
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0