Juliga askar

Nu är det full rulle i tomteverkstaden! Jag har handlat på mig ett rejält lager tändsticksaskar som jag tänker dekorera inför julen. Har några beställningar och askarna är också fina att ge bort tillsammans med t ex ett par hemstöpta ljus. Här är några av mina alster från dagens pysselstund. Fortfarande ganska mycket åt det murriga hållet när det gäller färgerna, men lite rött och grönt har jag i alla fall fått med! Det tar sig!



På pepparkakeasken har jag stämplat en jultext från October Stamps. Stjärnasken är dekorerad med text från PRICKIFORM och därifrån kommer även grangirlangen. Utstansade QK-figurer och självhäftande halvpärlor.



En mellanstor ask med samma PRICKIFORM-text, dekorerad med julstjärna från Quickutz. Just denna storlek på tändsticksask (7 x 5 cm) gillar jag mycket, men de verkar vara svåra att få tag på. Letade idag både på Willys, Hemköp och ICA Maxi utan resultat. Har bara kvar ett par askar från förra året och vill gärna ha fler.

Något tips om var jag kan hitta dem i Göteborgsområdet?

Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är det roligt att dekorera tändsticksaskar. Jag gillar också att ge bort de. Du har gjort fina papper själv, jag brukar använda spillbitar.

ICA Kvantum i Lerum hade de askarna i alla fall häromdan.



KraM

2009-11-11 @ 20:26:15
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Carina J

Hej!



Kolla in Hemsköp!



Du är så duktig!, man vill verkligen bara hem och pyssla när man "tittar in" hos dig.

2009-11-12 @ 10:29:07
Postat av: Sara - SaGam

Vilken tur att bilen går förbi Lerum på lördag...eller kanske redan i morgon?!! ;-))

2009-11-12 @ 20:58:05
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Å så söta askar! Perfekt storlek att scrappa på.

2009-11-13 @ 09:27:42
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!



Har letat och letat efter en stämpel med jultext på. Den du använt på pepparkaks asken tycker jag jätte mycket om! Vart har du köpt den? Kan inte du maila mig en länk dit. Kika gärna in på min blogg, jag har oxå dekorerat tändsticks askar... inte lika fina som dina! /Johanna

2010-10-23 @ 19:48:02
URL: http://www.jj-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0