Färgglatt

Orange är en färg jag inte använder speciellt ofta - därför utmanade jag mig själv till att göra det här kortet med motiv från Hero Arts. Har stämplat två gånger med samma infärgning (Distress - Spiced Marmelade), därför blir det olika nyanser på blommorna.



Apropå färg. På Papperskraft-mässan förra helgen investerade jag i några av de 56 nya Promarkerfärgerna, som kommit till Sverige alldeles nyss. De är komplement till de nästan hundra som finns sen tidigare... På bilden syns några av de ljuvliga rosa/lila/blå nyanserna som erbjuds. Om man som jag är hopplöst vankelmodig, så är det väldigt svårt att välja bland dessa underbara kulörer. Det hade kanske varit allra enklast att helt enkelt köpa rubbet, men dels blir det ju en ganska kostsam historia och dels tycker jag faktiskt inte att man behöver riktigt alla, då många är relativt snarlika. Nu har jag i alla fall ett bra urval som funkar för det mesta jag vill färglägga.


Kommentarer
Postat av: Maria

Det var ovanligt färgglatt från dig:) Jättefint tycker jag, för jag är lite svag för orange/gult.

Promarkers ja, visst saknas det färger/nyanser ibland men jag tycker som du att man behöver nog inte alla färger.



KraM

2009-10-04 @ 15:55:52
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Jennie/Deleelsia

Jag ä verkligen dålig på att använda orange med, men ditt blev verkligen fint, så kanske man skulle våga sig på den färgen med i allt det vita och bruna som annars är på mina saker :)

2009-10-08 @ 08:01:06
URL: http://deleelsias.blogspot.com/
Postat av: Monica =)

Hej du! Kul att träffa dej på mässan!! Fantastiskt att det alltid finns sååå mycket man behöver...=)



GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN!! Hoppas någon skämmer bort dej lite extra idag!

2009-10-09 @ 18:26:11
URL: http://monica66.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0