Shipletter och loppis



October Stamps släppte för ett tag sen en omgång härliga collagestämplar och jag hade lätt kunnat köpa dem allihop. Fick förstås behärska mig lite, men London shipletter var ett av de motiv jag bara inte kunde motstå. Allra finast tycker jag stämpeln är så här i fokus, utan färgläggning. Texten har jag stämplat en gång till, klippt ut och fäst ovanpå med distanskuddar. Kom på att jag skulle plocka fram några öljetter att dekorera med, det var länge sen sist. Fick då anledning att använda min relativt nya Crop-A-Dile Big Bite. Ska erkänna att jag haft lite inkörningsproblem med den, men nu har jag ordentligt satt mig in i hur den fungerar och då går öljettsättningen som en dans.

Igår var jag på två loppisar; Lions och Emaus. Jag älskar loppisar och det tilltalar mig att man istället för att slänga prylar man tröttnat på lämnar dem vidare så någon annan kan fynda. Återvinning när den är som bäst enligt devisen "one man's trash is another man's treasure". Jag spanar alltid efter sådant man kan använda i hobbyn och man kan hitta oanade fynd om man tar sig lite tid. Den här gången kom jag hem med en hel drös roliga böcker, en glaskruka, en liten skål, en snurrbricka till pysselrummet och en näve vackra knappar som jag tänkte dekorera mina kort med. De var billigare än billigast - följde GRATIS med köpet av de andra sakerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0