Älskade tulpaner

Så fort vi kommit in på det nya året och lämnat julkorten bakom oss börjar jag längta efter tulpaner, både i härliga buketter och som stämpelmotiv. Det är verkligen en av mina favoritblommor och det finns också många läckra tulpanstämplar på marknaden. Får väl erkänna att en och annan hamnat i mina gömmor under årens lopp, och fler blir de ...

Igår på pysselträff med mina kompisar stämplade jag upp flera motiv som jag målade och idag har jag ägnat en stund åt att montera bilderna. Gjorde sen en omgång neutrala och sparsamt dekorerade "bra-att-ha-kort" i glada färger som passar till de flesta tillfällen.



Tulpanrabatt från Hero Arts.



Hero Arts (tulpaner i vas) och hÄnglar & stÄnglar (text).





Min absoluta favvostämpel från PSX - Bucket of Tulips - en av de allra första stämplarna som jag köpte för ca 10 år sen. Tröttnar aldrig på den och man kan variera motivet i det oändliga med olika färgsättning på blommorna.


Kommentarer
Postat av: Sara-SaGam

Åh, vad härligt- äntligen tulpantid. Jag skrev visst ett inlägg förra våren i min blogg om just tulpaner. har blivit en del genom åren.Min favvis är det med den orange scalloped ramen. Kram

2010-02-11 @ 17:12:49
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: carina

Min favo..stämpel också bara älskar den MKT

2010-02-17 @ 19:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0