Mosaik



Ännu ett utmaning från en DT-kollega hos PRICKIFORM, denna gång gällde det att göra ett kort med någon typ av mosaikkänsla. Jag stämplade den stora texten Wish upon a star på ett papper och stansade ut QK-rutor som jag sedan fäste på kortet. Jag gillar verkligen typsnittet, så sirligt och gammeldags. Nu förknippar de flesta av oss svenskar säkert den texten med Benjamin Syrsas avslutningssång på julafton, men budskapet är så fint, så jag tycker att den funkar året runt. Dessutom syns ju inte ord för ord när man stämplar lite svagt som jag gjort, det blir mest ett bakgrundsmönster. Den läckra tårtbiten är fäst med 3D-kuddar och lackad med ett tjockt lager Diamond Glaze.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det här kortet är så himlans läckert.

Så snyggt upplägg och fint med 3D-lacket på tårtbiten.

Vad är det för dies du använt till rutorna?



Ha en skön dag.

Kram/Gunilla

2010-02-04 @ 15:23:06
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Muffin

Åh, vilket urläckert kort! Tokgillar tårtbiten och hela upplägget, jätte-jättefint! Hoppas du får en härligt helg! :)

2010-02-05 @ 19:28:41
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0