London ur hobbyperspektiv



Familjen har precis kommit hem från en liten trip till London. Vädermässigt har det varit soligt och uppehåll, men aning kyligt för årstiden, precis som här hemma i Sverige. I denna underbara stad finns verkligen hur mycket som helst att se och göra - och det är inga problem att hitta något att shoppa ...



Ett besök på Blade Rubber Stamps är förstås ett måste. Det är en söt liten affär med det mesta inom hobbyn. Förutom sitt eget märke har de stämplar från bl a Hero Arts, PSX, Stampers Anonymous, Tim Holtz och Crafty Individuals. Dessutom tillbehör av alla de slag, både sådant som är "hett" just nu och annat som kanske var mer på modet i Sverige för några år sen. Den här gången blev det inga större investeringar, bara ett par tidningar och en ask glue dots!



Jag passade på att köpa både maj och juni månads nummer av Craft Stamper, som enligt mitt tycke är en av de bästa stämpeltidningarna. Många roliga idéer och tekniktips och dessutom följer det med en gratisstämpel med varje tidning.

Vidare till Foyles på Charing Cross Road, som är en gigantisk bokhandel i fyra plan. Det som inte går att få tag på här är nog inte värt att leta efter någon annanstans heller. Dessutom jättetrevlig och mycket kompetent personal att fråga. Många udda ämnen har en eller flera hyllor till sitt förfogande. Tre hela hyllplan med mina specialintressen Paper Craft och Calligraphy fick mig att stanna en god stund.



Den här boken om hur man gör vackra och naturtrogna blommor med hjälp av stansar stod på min önskelista.



En bok med roliga tips på hur man varierar sin textning med utsmyckade bokstäver hamnade också i kundkorgen.



Här kan man lära sig att vika användbara kuvert, boxar och bokmärken - allt med tydliga steg-för-stegbeskrivningar.



Ett spontaninköp blev den här boken om ATC:er (Artist Trading Cards). Den innehöll många läckra exempel att inspireras av.

Paperchase är en butikskedja som är ett paradis för den som älskar brevpapper, anteckningsböcker, pennor, kalendrar, presentpapper, väskor, stickers och gratulationskort och naturligtvis måste jag kika in där också. Oj oj oj, vad mycket "ögongodis" det fanns!

Sen gjorde vi förstås en massa andra saker som turister i denna storstad; gick på sightseeing, besökte museer, åkte London Eye (dock inte jag med min svindel ...), promenerade i Hyde Park, åt gott och mycket, fikade, tittade i andra affärer, åkte tunnelbana/buss, vandrade åtskilliga kilometer och hade väldigt trevliga dagar.

Men som det heter - borta bra men hemma bäst! Nu längtar jag efter att sätta mig vid mitt eget pysselbord, som dessutom är nystädat. Vilken lycka!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Åh.....verkar som om det var en trevlig resa :)

2010-05-14 @ 18:57:28
URL: http://agge.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka toppenbra inköp!

2010-05-14 @ 21:33:39
URL: http://www.designofluna.blogspot.com
Postat av: Millasew

Har ni nu varit i London IGEN?!?!? Låter som att ni hade det väldigt skönt!!! Många fina boktips!

2010-05-15 @ 11:05:25
URL: http://millasew.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Älskar själv London så jag kan förstå att ni haft en trevlig tur.



Kram//Gunilla

2010-05-16 @ 10:22:44
URL: http://kortnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0