Mulen söndag

Som säkert många andra hoppades jag att vi skulle få njuta av en solig långhelg, men förutom på fredagen har det varit mer eller mindre mulet och lite regnigt. Nåväl, det finns alltid något att pyssla med inomhus och det är ju faktiskt ganska varmt ute i alla fall. Här är ett födelsedagskort som jag ännu inte visat i bloggen.



Den söta flickan kommer från Bildmålarna och inhandlades på vårens mässa i Borås. Svagt i bakgrunden kan man ana ljusgrönt vitsippemotiv från PRICKIFORM, mönstret är tydligare i verkligheten. Stilrena QK-bokstäver i typsnittet Chandellier, som jag tycker jättemycket om.


Fick för en tid sen tillfälle att prova en Crop-a-dile BIG BITE, som man använder för att stansa hål och sätta öljetter. Öljettsättarnas "Rolls Royce" kan man nog kalla den. Har inte tidigare känt behov av en sådan, men blev helt såld när jag insåg hur otroligt bra den var och vad smidigt och snyggt den satte alla typer av öljetter. Helt plötsligt fanns detta verktyg med på min önskelista!



Hittade en helt ny BIG BITE på eBay till ett mycket bra pris, så jag bestämde mig för att slå till. Har handlat en del där tidigare med goda erfarenheter, men den här gången höll det på att gå lite illa. Säljaren hade nämligen bara lagt ner tången som den var i ett kuvert och skickat iväg. Det hör till saken att tången är ganska tung och med flera vassa kanter, så det hade inte varit fel med lite skyddande bubbelplast. I transporten från USA hade kuvertet blivit ganska så misshandlat och så här såg det ut när det kom fram till min brevlåda.



Det var rena turen att tången inte hade glidit ur under transporten, jag kunde lätt plocka ut den från revan i kuvertet. Dessutom hade den blivit en aning skev, men det kunde maken lyckligtvis ganska lätt rätta till.

Slutet gott - allting gott!


Kommentarer
Postat av: Tesa/Therese

Mäh...vad tänker dom med????? Bra att den går att använda iaf. Tur med händiga karlar:)

Mysig tur ni haft i London. Håller med dig om att det är skönt att turista innan turisterna kommit igång;)Här är det på bättringsvägen.

Ha det gott!!



Kram Tesa

2010-05-16 @ 20:10:31
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Carro/camile

Vilken tur att du inte fick ett tomt kuvert! Det hade ju varit katastof!



Härligt med en Londonresa. Har inte varit där själv men det ser ju mysigt ut på bilderna.



Jag har uppdaterat PF-bloggen med dina alster från prickiformdagen idag. =)

Kramelikram!

2010-05-16 @ 21:27:16
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Vilket sött kort!

Jag skaffade en Cropadile för ett tag sedan och är himla nöjd med den. Använder den inte bara till att sätta öljetter utan även till at ta hål för att trä igenom band etc. Ha så kul med din!



Kram, Gunvor

2010-05-17 @ 14:21:57
URL: http://gunvors.blogg.senvors.blogg.se/
Postat av: sari hänninen

d där r ju ngt du borde återkoppla tillbaka till säljaren med... så att de lär sig av sina misstag... d där var ju verkligen ingen hit!

2010-05-29 @ 06:33:07
URL: http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0