Roscollage

Den här underbara stämpeln från Inkido köpte jag förra veckan när jag gjorde en liten eftermiddagstur till Scrap och Hobby i Sävedalen. Har sneglat på den ett tag, men nu slog jag alltså till. Det brukar vara så med mig ... har jag väl börjat fundera på något nytt i pysselväg så brukar det inte dröja länge innan jag faller för frestelsen. Men visst är den fin!




Jag har målat med milda Promarkers-färger och lagt ett lager glitterlim på själva rosen. Spetsbakgrunden är en stor stämpel från Hero Arts; en av flera rejäla Design Blocks som de lanserat det senaste året. Kortmakaren brukar ha flera av dem på lager och där är även denna inköpt.



Det blev en gul variant också. Här har jag använt en krackeleringsstämpel från PSX till bakgrunden och fått lite känsla av antikt porslin. Det bruna pappret är valsat i min Cuttlebug-maskin med en embossingfolder. Måste använda dem lite mer, det blir så roliga strukturer.

Trevlig helg och njut av ljuvliga försommardagar!

Kommentarer
Postat av: Muffin

Ursnygga båda två, den där krackeleringen gillar jag! Det är magnetstämplar från Making Memories på kortet som du frågade om, jag gillar dem skarpt och använder dem periodvis mycket.

Ha en go helg, kram!

2010-05-28 @ 10:28:24
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Mmmmm....så fina kort. Smakfullt! Ja, det är bara att du går in på tesaprickiformar så finner du beskrivningen av svanarna:) Jäpp, rätt gissat, några QK dies. Ha det bäst och hoppas ni har lika fint väder hos er som vi har det här:)

Kram Tesa

2010-05-28 @ 14:06:40
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: sari hänninen

vad fint d blev med en krackelerad bakgrund... d gillar jag :-)

2010-05-29 @ 06:31:18
URL: http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0