September

En av årets vackraste månader är här - september - med sin härliga blandning av sommar och höst. Fortfarande kan dagarna vara soliga och varma, men ändå är luften friskare och klarare på något sätt. Kvällarna kommer allt tidigare och då känns det mysigt att kura inomhus. Vardagen har kommit ikapp och jag har tyvärr varken hunnit eller orkat pyssla så mycket sen jag började jobba efter semestern. Tar mig ändå en vända in i pysselrummet varje dag, plockar med mina grejer och fantiserar om allt jag vill prova på när jag får en stund över.

Ett vackert collage från Carin Anderson har kommit till användning igen.



Snäckan är stämplad en extra gång på separat papper, klippte sen ut den och embossade hela ytan med klart EP och en aning glitter i. Fäste den ovanpå huvudmotivet med distanskuddar för 3D-effekt. Konstaterar att jag numera nästan alltid färgar in kanterna med min blending tool, det har blivit som en rutin. Hade svårt att få det jämnt och snyggt i början, men övning ger färdighet.



Den senaste veckan har virknålen gått varm, det har passat fint att kunna vara lite "nyttig" när jag suttit i mitt soffhörn och slötittat på tv ett par timmar om kvällarna. Av Camilla fick jag tips om en ergonomisk virknål som skulle vara riktigt bra och jag köpte raskt tre olika storlekar (finns bl a här). Jag har handarbetat mycket i mina dagar, men dessa underbara nålar gav virkningen en helt ny dimension. Jag kan varmt rekommendera Clover-nålarna!

Här är ett litet smakprov på veckans virkprojekt - blommor i gräset - jag kommer att visa mer så småningom.



Jag är helt överväldigad av alla positiva kommentarer jag fick på mitt förra inlägg om maskningen. Tusen tack, det värmer mitt hjärta och jag är så glad om jag kunnat inspirera andra. Har du testat denna teknik på något kort eller LO, så låt mig veta och visa gärna resultatet. Skulle vara kul att se! Det har t ex Elwa gjort - kolla in hennes fina tag!

Kommentarer
Postat av: Monica =)

Hej där!



Kul att du gillar mina "kimono-tjejer!! glad



Jag virkar också små blommor ibland. Tänker de ska hamna på kort, men än har det inte blivit så...



Tack för tipset om virknålarna -får fixa några till dottern: hon virkar fortfarande ihärdigt =)



Kram, Monica

2010-09-05 @ 20:01:18
URL: http://monica66.blogg.se/
Postat av: Sari Hänninen

gött o höra gumman... nu vill jag bara höra dig säga positiva saker om den oxå... för den är verkligen bra!!!!



psst... i videon körde jag ju igenom två papper som jag trodde var 200 grams-papper... men det visade sig vara 270 grams-papper.... o att den tuggade sig igenom 540 g - måste ju vara ett toppenbetyg :-)

Postat av: lenislenis

Skitsnyggt rent ut sagt! Verkligen ett kort i min smak o mina färger. Underbar stämpel!

2010-09-12 @ 23:23:58
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Wilhelmjasmine

good site, need more information! Thank you

2012-01-16 @ 08:57:25
URL: http://wilhelmjasmine.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0