Lila!



Även den här veckan hakar jag på utmaningen hos Pysselmyran, det är roligt ibland att ha fasta ramar att rätta sig efter. Instruktionen var att skapa något med LILA som den dominerande färgen, det kan för många kännas som en "svår" kulör. Själv har jag en nyvaknad kärlek till blå och lila toner och jag gick in för utmaningen med liv och lust. Färdigmönstrade papper är sällsynta i min pysselkammare, så istället har jag gjort min egen bakgrund genom att stämpla kramtexten upprepade gånger på vitt papper och bara färga in vartannat tryck. Jag har använt den mycket LILA distressdynan Dusty Concord. Flickan är färglagd med Promarkers och fäst med distanskuddar.

Flicka - Bildmålarna
Text - Tingtura Design

Kommentarer
Postat av: Angela

Lila är en svår färg tycker även jag, men ibland om man tvingar sig så brukar det ändå bli ganska snyggt. Det här var jättefint! Gillar bakgrunden.

2011-02-12 @ 11:13:54
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0