Älskar loppis!

"One man's trash is another man's treasure" - visst är det ett bra valspråk!

Ett av mina stora nöjen är att titta in på loppisar och se "om jag hittar något". Emmaus nära Backplan i Göteborg är ett favorithak. De har stora ljusa lokaler, allt är noga sorterat och kategoriserat och man får lätt en översikt över grejerna. Och så är det billigt! Mest köper jag böcker av olika slag; en pocket kostar 10 kr, inbundna romaner 20 kr och fackböcker några kronor mer, lite beroende på vilken typ av bok det är. Så skönt att äga boken, läsa i sin egen takt och sen bara kunna lämna den vidare till någon lässugen kompis - eller helt enkelt tillbaka till Emmaus!



Nu tänkte jag starta en loppis-kategori i bloggen och visa upp mina fynd. Börjar med de här tre oumbärliga prylarna som jag hittade på Emmaus i onsdags. Först en fantastiskt fin spånkista (80 kr) som jag tänkte förvara garn i, en helt ny bricka (5 kr) att ställa tekopp och macka på när jag vill äta frukost på altanen och sist en handgjord skål/korg i luffarslöjd (20 kr) som blir jätteläcker med gröna äpplen i.



Också min man tycker om loppisar och se vilken tjusig antik stämpelsnurra han hittade åt mig på Lions (tror han gav en tia)! Här har jag testat att hänga lite olika stämplar med handtag i den, det blir en rolig och praktisk prydnad i pysselrummet.

Kommentarer
Postat av: hugomamma

Fina saker du har hittat...Jag var också där på loppis när jag bodde "hemma".

Jag har bestämt mig att göra delarna för sig, framstycken och bakstycken och sy ihop dem, för att senare sy ihop delarna, kanske fylla ut med virkning, om man vill ha lite utsvängt eller så. Kan inte förklara det bättre. Får se hur det blir. ;-)

2011-06-04 @ 12:25:40
URL: http://hugomamma.blogspot.com
Postat av: Sara-SaGam

en sån där snurra har jag också! snyggt och praktiskt. kram!

2011-06-04 @ 21:02:56
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Monica =)

Hej där!

Åh vilka härliga fynd!!

Jag gillar också loppisar o fynd över huvud taget när jag tänker efter... Nu när vi var i Danmark hittade jag 25 m band som nog var tänkt till lampskärmar eller lite tyngre gardiner kanske. Som gjort för korttillverkning =)



En liten praktisk fråga eftersom du har samma typ av blogg som jag: sen ett par dagar tillbaks är inloggningssidan helt tom, har lltså ingenstans att logga in...Vilken adress använder du för att komma till inloggningssidan?



Kram, Monica

2011-06-06 @ 12:29:27
URL: http://monica66.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0