Den blomstertid ...



Så var det dags för ännu fler blommor. Tror ganska bestämt att det var temat för hela Kortmakarmaran när jag tänker på det! Denna gång gällde det att göra ett alster med minst tre blomdekorationer på, varav en man gjort själv. Och så skulle det vara wellpapp även här. Jag funderade först på om utstansade blommor som jag färgar in själv räknades som "egentillverkade", men efter konsultation med tävlingsledningen kom vi fram till att liiite mer fick jag anstränga mig. Då försökte jag mig istället på en blomma av ihoprullad spets, som jag sett fina exempel på hos Elin. Kreatören själv var också på plats i Floda så jag kunde få en personlig instruktion. Roligt när man får utmana sig lite och inte direkt gå enklaste vägen. Ska definitivt göra fler blommor av den här sorten, jättekul var det!

Bakgrunderna är stämplade med motiv från Hero Arts och det översta lagret papper har jag kört genom en wellpapp-press, så att alla utmaningskriterier blev uppfyllda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0