Tufsiga kanter

.
Jag är en lite tråkig "millimeter-pysslare" som måttar pappret med linjal och skär alldeles raka kanter med skalpell. När jag ska fästa själva motivet på kortstommen använder jag gärna flytande lim (helst Scotch Universal Glue), vilket gör att man har några sekunder på sig att justera pappret innan limmet torkat. Stör mig oerhört på skeva vinklar och kan ibland till och med överväga att kassera ett kort som jag inte är helt nöjd med. Därför har jag svårt att sätta motiven lite på sniskan, för att inte tala om att riva och slita i kanterna på de fina papprena. Tycker det är så snyggt när andra gör det, men jag brukar fega ur någonstans halvvägs. Men övning ger färdighet, sägs det. Här har jag gjort ett försök att tufsa till ett kort och få en gnutta vintagekänsla. Och kolla - till och med snöret sitter en aning snett :-)
.
Snöbakgrund - Tingtura
God Jul - Inkido

Kommentarer
Postat av: Muffin

Lite snett, lite trasigt och väldigt fint. De där flingorna i bakgrunden är för härliga och blått och brunt är så fint ihop.

2011-10-25 @ 12:49:15
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Sara-SaGam

Fortsätt tufsa till det - snyggt!

2011-10-25 @ 21:57:05
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0