Metalltejp



På maran var det ett par tjejer som gjorde de mest fantastiska alster med aluminiumtejp. Jag hade aldrig sett något liknande och blev jättesugen på att testa själv. Man lägger alltså utstansade dekorationer, punchinella, vävtejp och annat smått och gott på en bit papper och täcker med bitar av tejpen. Sen ser man till så att alla detaljer kommer fram genom att gnugga försiktigt med en stompf över ytan. Svart akrylfärg målas över och sen torkas överflödet bort innan färgen hunnit torka. Då får man fram dessa skiftningar och det blir en fin patina över det hela. Aluminiumtejpen finns hos Biltema och är förstås avsedd att använda till något helt annat än pyssel ...

Det här är mitt första försök och jag behöver öva mig mer, men oj vad kul det var! Idag har jag dessutom handlat en sorts sporrar som man kan rulla över ytan för att få en extra effekt. Det ser ut som små hjulspår i olika bredder.



Superduktiga och kreativa Tesa har gjort flera fina saker med denna teknik, så titta i hennes blogg här, här eller här. Du finner steg-för-stegbeskrivningar, en video och mycket inspiration.

Kommentarer
Postat av: Pandora

Det blev ju jätteläckert! Syns inte att det skulle vara första försöket.

2011-09-14 @ 20:29:16
URL: http://pandorasask.wordpress.com
Postat av: Anita

Såååå häftigt och så snyggt! Helt i min stil. Det ska testas.

2011-09-14 @ 21:47:08
Postat av: Muffin

Ursnyggt, du verkar minsann inte behöva någon övning alls. Tänkte nästan att du skulle trilla dit på detta, du verkade så sugen. :) Det blir en väldigt läcker effekt måste jag säga.

2011-09-15 @ 18:05:02
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: sussilull

SNYYYYGGT!

2011-09-18 @ 10:33:43
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Den blev ju jättefin. Visst är det kul? Uppskattar verkligen att du nämner lilla mig:) Jag har nog blivit lite beroende av denna aluminiumtejp;) Hittade en gammal lykta häromdagen som jag har finulat på om jag ska ta och altra med hjälp av metalltejpen.

Ha det gott!

Kram Tesa

2011-09-20 @ 22:43:41
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0