En trave böcker



Kortmakeriet går lite på sparlåga just nu, inspirationen vill inte riktigt infinna sig. Förutom diverse olika stick- och virkprojekt ägnar jag fritiden åt att läsa böcker. Jag köper numera nästan aldrig nya böcker, utan lånar på biblioteket eller fyndar på loppis. På den lokala loppisen säljs pocketböcker för en femma och inbundna böcker för en tia. Då vågar man till och med chansa på titlar som känns spännande, men ändå lite tveksamma. I värsta fall kan man ju alltid skänka den olästa boken tillbaka till inköpsstället, där även de lästa böckerna hamnar så småningom. Ett miljövänligt kretslopp.

Man kan ju också lämna böckerna vidare till en kompis och då passar väl det här kortet alldeles utmärkt :)

Uggla och boktrave - Magnolia
Text - InkyWings
Bakgrund - Hero Arts

Kommentarer
Postat av: Muffin

Härligt med bok-kretslopp, det gillar vi. Jag har fixat ett litet bibliotek här på jobbet där man kan ställa böcker man är trött på. Vem som helst kan sedan låna eller ta dem och kanske sätta dit något annat - toppen!

Vilket jättefint kort, både ugglan och boktraven har jag också men har liksom glömt bort. Härlig textstämpel oxå!

Kram!

2012-04-13 @ 07:58:26
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Sari Hänninen

kul o c dig använda n uggla ... det är väl magnolias, antar jag :-)...



kramisar!!!

2012-04-14 @ 21:21:22
URL: http://sarispyssligasida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0