Pyttipanna

 
Ja, så heter faktiskt sjalmodellen som just nu sitter på stickorna. Man börjar med en uddspets, plockar sen upp maskor längs kanten och stickar resten av sjalen. Beskrivningen, eller ska man kanske säga "receptet", har jag hittat i Garnomeras blogg. Att jag fick för mig att sticka just denna sjal, beror på att jag såg den i flitiga Hugomammans blogg - hon har alltid någon kul stickning på gång. Det var lite knepigt att börja med mönstret och jag fick slaviskt följa diagrammet varv för varv, men bara efter två-tre uddar var det lätt att se med ögat vad nästa steg var och stickningen gick av bara farten. 25 uddar ska jag sticka innan nästa moment.

Kommentarer
Postat av: Hugomamma

Vad långt du har kommit! Visst funkar den efter ett tag....
Ska bli kul att se när den blir klar.

2012-12-15 @ 20:25:11
URL: http://hugomamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0