Stickfrossa



Kortmakarverkstan har stått och dammat igen ett par veckor, men jag har inte varit sysslolös för det! En period med otrolig sticklust har drabbat mig och på bilden ser ni resultatet; två par raggsockor, ett par handledsvärmare och en yllesjal. Tycker det är så mysigt att sitta uppkrupen i soffhörnet på kvällarna med en stickning och njuta av värmen från braskaminen och kanske ha något trevligt teveprogram att titta upp på emellanåt. Jag gillar relativt "enkla" projekt där man inte behöver koncentrera sig så mycket utan bara kan sticka på - och prata samtidigt utan att tappa bort sig i mönstret! 



Sjalen är förresten till salu och du behöver i så fall bara betala garnkostnaden, arbetet bjuder jag på. Den är stickad i mjukaste Eco Ull (ekologiskt ullgarn) och värmer gott över axlarna. Man kan ha naturligtvis ha den som halsduk också. 

Mejla mig på ingrid[@]telia.com om du är intresserad.

Nu skiner solen så fint in genom rutan och jag ska faktiskt dra mig bort till pysselrummet. Ska börja med en rejäl storstädning! Ha en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0