Regndroppar



Det här kortet blev till när Sara och hennes dotter Linnéa var här och pysslade för ett par veckor sen. Bakgrunden är gjord med distressdynor och vattenspray. Fina blommorna kommer från Penny Black, tror det är första gången jag använder den stämpeln, trots att jag haft den i ett par år. Fick låna några pärlor från Linnéa till sista finishen, tyckte att det lyfte kortet. Visst ser det ut som regndroppar? Passar bra idag när det regnat av och till.

Skönt att vara hemma trots allt, även om vår semesterresa till Grekland blev mycket lyckad. Har ägnat eftermiddagen åt att röja i pysselrummet och gjort radikala förändringar, minsann. En hurts har flyttats ut i hallen och istället har jag satt in en bekväm fåtölj. Där tänker jag sitta och bläddra i hobbytidningar, kanske även sticka och virka. Och om jag får sällskap på rummet, vilket händer allt som oftast, så blir det lite bekvämare än den rangliga pallen som jag tidigare bara kunde erbjuda. Till höger skymtar ett slagbord som gick in precis under bokhyllan. Ska jag syssla med större pappersprojekt eller kanske ha fram symaskinen är det bara att lyfta undan stolen och fälla ut en klaff. Känns som det blev riktigt bra!




Både korgstolen och bordet kommer från Ikea.

Kommentarer
Postat av: Maria

Mycket vackrare än allt regn som ramlar ner.

Det blev väl en fin hörna och praktiskt med ett slagbord.



KraM

2012-06-17 @ 23:04:15
URL: http://kramaria.blogspot.se
Postat av: Monica =)

Hej där!

Oj vad fint det blev med de små dropparna på!!!

En bonus med regn är att det är lysande pysselväder. Eller ett röj i pysselrummet =)

Själv håller jag fortfarande till i köket med en massa plockande fram o tillbaks med prylar. Ungarna köar för egen lgh o det är eget pysselrum jag peppar mej med inför att de ska flytta. Tomt blir det men så ska det vá!

Kram, Monica

2012-06-18 @ 18:21:50
URL: http://monica66.blogg.se/
Postat av: Muffin

Härligt kort med fina regndroppar. Nu slipper Lovisa sitta på golvet när hon gör dig sällskap, så bra! ;) Fin fåtölj, det är roligt att röja och ändra lite ibland.

Kram!

2012-06-19 @ 19:40:33
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0