Glitter och glamour ...

... så hette utmaning nr 5 i Stämpelstafetten. Fram med glitterlim och paljetter alltså! Det här kortet med motivet "The sensations!" från Penny Black blev mitt bidrag. Målade med distresser och för att göra det hela lite glamorösare fäste jag några paljetter på väl valda ställen. Har också kantat kortet med rosa glitterlim, men det syns tyvärr dåligt  i scanningen. Ranger har kommit med några nya färger på sitt  glitterlim Stickles i höst och denna läckra, ljusrosa variant heter "Cotton Candy". Har också fått användning av en av alla mina mönstersaxar när jag klippte till kanten. Måste försöka komma ihåg att plocka fram dem lite oftare ... Bokstäverna är utstansade med QK i alfabetet "Sunshine".

63570-189

I utmaning nr 6 gällde det att hålla sig till en skiss och dessutom fick man inte färglägga motivet med de vanligaste metoderna akvarell, tuschpennor eller distresser. Det gav förstås deltagarna lite extra huvudbry ... Jag valde att måla med torra chalks. Stämplade på självhäftande stickerspapper, klippte ut motivet och fäste det på blått papper. Den söta lilla igelkotten kommer även den från Penny Black och texten är från InkyWings.

63570-190

Kommentarer
Postat av: Joysan

Jättefina :o)

2007-11-18 @ 23:58:46
URL: http://www.rosagroda.blogg.se
Postat av: Sara - SaGam

Jag röstade på ditt rosa blingkort Ingrid! och ett par dagar senare dök det upp i min brevlåda. tusen tack. har det framför mig nu!

2007-11-19 @ 22:28:40
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Eirikandrea

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-06-16 @ 07:56:28
URL: http://eirikandrea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0