Finurlig vikning

Fick ett jättefint kort av min stämpelkompis Rosette för ett tag sen och det hade en fiffig och annorlunda vikning. Jag blev väldigt sugen att testa själv, men det dröjde några veckor innan jag kom loss. Har haft ganska mycket omkring mig den senaste tiden och har tyvärr inte haft tillfälle att sitta några längre stunder vid mitt skrivbord. Men idag på 1:a maj har jag varit ledig och regnet har stått som spön i backen precis hela dagen - äntligen läge för lite pyssel!

Vid första anblicken ser kortet kanske inte så märkvärdigt ut:

63570-288

Men observera vikningen på diagonalen ....

Har är några fler bilder som kanske förklarar hur kortet är konstruerat:

   

Jag utgick från en långsmal remsa 10 x 30 cm och mätte upp den i tre lika stora delar. Bigade med falsben, både vertikalt och på diagonalen. Ett fyrkantigt mönsterpapper i formatet 9,5 x 9,5 cm skar jag på tvären och limmade fast enligt bilden. Motivet (från InkyWings) stämplades på en separat fyrkant som sen fästes till hälften på den ena sidan.



Egentligen inte så svårt, men det underlättade förstås att ha en förlaga att titta på. Hoppas hur som helst att denna lilla beskrivning ger inspiration till någon av er som läser bloggen. Skriv gärna och berätta!

Ha en härlig helg i vårt sköna gröna land!

Kommentarer
Postat av: Sofia Wernmyr

Åh, så läckert! Jättefint kort! Blir sugen på att testa, men just nu får jag nog lägga det till "dettaskalljagprovanågongång-högen" ;-) Har röjt i pysselrummet idag - jätteskönt! Nu kommer jag ju åtminstone fram dit igen :-)
Kram / Sofia

2008-05-02 @ 00:39:32
URL: http://pysselmyran.blogg.se
Postat av: Gunvor

Fiffigt! Det måste jag testa vid tillfälle.
Kram, Gunvor

2008-05-04 @ 10:02:19
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Sara - SaGam

kanonbra förklarat Ingrid. Kommer testa...så småningom!

2008-05-05 @ 21:33:52
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Chruss

Snyggt - jag har också en sådan där hög hemma som Sofia har.... :-D

2008-05-08 @ 16:14:25
URL: http://chruss.blogg.se
Postat av: Monica M

Kul att hälsa på i din blogg! (Vet att även pappa= Per, din fd kollega, gör detta ibland...märks när han t ex börjar prata om inchies)
Jag har testat ditt "vik-kort". Kul idé!! Använde lite för styvt papper till basen så ett gem fick hjälpa till med stängningen =)
Liten fråga: har letat efter "din" stämpel -Laugh and live more! Vet du var jag kan hitta den? Även kikat på Inky Wing utan resultat...? Tänkte den på studentkort.
Må gott i solen!!!

2008-05-08 @ 17:44:19
Postat av: Ingrid - Inola

Monica! Maila mig på ingrid.ch[snabel-a]telia.com angående din fråga. Vi hörs!

2008-05-09 @ 09:12:08
URL: http://inola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0