Genomskinligt pennfack

Från början hade jag mina Promarkers i en plåtask och det funkade väl hyfsat tills dess att samlingen växt till nuvarande ca 40 pennor. Det blev ett väldigt grävande i lådan och det var svårt att få överblick och hitta precis den nyans jag sökte. Det slutade med att pennorna oftast plockades ur och spred sig på skrivbordet och det var inte så bra. Fick då tips i Kreativa Karins blogg om genomskinliga necessärer som passar även till pysselförvaring. De finns i flera olika utformningar och storlekar på Åhléns. Jag köpte denna stora variant, som funkar perfekt som pennfack för mina Promarkers och även en mindre storlek för andra pennor som jag använder ofta och vill kunna hitta direkt.

63570-294

Solen skiner och det är ljuvligt väder, så jag ska sätta mig på altanen och bläddra lite i nya stämpeltidningar som kom med posten i veckan. Men först ska jag förbereda en bröddeg. Håller på att bunkra upp i frysen inför sonens studentmottagning i början av juni. Så här såg resultatet av förra veckans bakande ut - inte dumt, eller hur?

63570-295

Ha en riktigt skön helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ett tag sedan mitt senaste besök och - Åh! så fina kort och bra förvaringstipds jag hittade här. Tack för tips och inspiration!
Krma, Gunvor

2008-05-24 @ 17:54:06
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Monica

Hej du!!
Sluga förvaringstips! Har du nån bra idé hur man förvarar dies också? Har klurat på nån låda där de kan "stå" men inte hittat nåt bra.

2008-05-25 @ 20:11:26
Postat av: Agneta

Fiffig idé!

Nu har jag använt en av texterna jag fick av dig :) Kika in i bloggen.

2008-05-27 @ 20:58:39
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Sara - SaGam

tänk va, härom dagen köpte jag ett par necessärer i en förvaringsbutik du också känner till i en liten mysig passage i stan. har min apromarkers i dom. fast de är inte helt genomskinliga...så nu kanske det blir nya ändå... hihi..

2008-05-28 @ 21:56:50
URL: http://www.sagam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0