30



Så många virkade rutor behövs till projektet jag håller på med just nu och själva virkningen klarade jag av på två intensiva dagar i midsommarhelgen. Lika snabb var jag inte med alla trådar som skulle fästas, det är så otroligt tråkigt. Nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och fäst varenda garnstump och äntligen är det dags för montering, ska bli så spännande att se om det blir som jag hoppas och önskar. Om ett par dagar kan jag förhoppningsvis visa det färdiga resultatet, så jag håller er på halster tills dess och avslöjar inget mer. Men Sussilull vet vad det ska bli och om man kikar runt på hennes fina blogg, så är det är kanske inte så svårt att gissa mitt projekt ...

 
 

PS. Sara och jag konstaterade för övrigt härom dagen att kortmakeri + virkning verkar vara en ganska vanlig kombination. Ser det i var och varannan blogg nu för tiden. Man får väl kalla sig bland(miss)brukare!

Kommentarer
Postat av: sussilull

Åå va fin den kommer bli! Å vilka härliga färger! Ja de där piiiip trådarna är inge kul att fästa men ett nödvändigt måste. Jag sitter just nu och virkar ihop den jag håller på med. Borde bli klar idag :) Ha en skön helg. Kram

2011-07-02 @ 12:03:50
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag ser med spänning fram emot slutresultatet. :-)

2011-07-02 @ 15:51:58
Postat av: Millasew

Ska bli spännande att se vad det blir av detta projekt! Gillar färgerna! Och håller fullständigt med om att de där trådarna som måste fästas är det absolut tråkigaste med virkeriet...

2011-07-03 @ 07:57:43
URL: http://millasew.blogg.se/
Postat av: Sara-SaGam

2011-07-04 @ 11:00:24
Postat av: Sara-SaGam

Vissa missbruk är inte så farliga som tur är!

2011-07-04 @ 11:01:53
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Elina

Vad flitig du är!

2011-07-07 @ 01:11:37
URL: http://bluenessblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunvor

Jättefina rutor! Den beskrivningen skulle jag vilja ha. Själv håller jag på med mormorsrutor till två kuddar - bild finns i min fotoblogg!



Kram, Gunvor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0