Gullegris

Jag är en väldigt ombytlig kortmakare som inte riktigt kan bestämma mig för en speciell typ av motiv. Kan väl säga att jag är en riktig "periodare". Genom årens lopp har jag samlat på mig stämplar med allt från gulliga små djur till "artsy" collage eller Stampscapes härliga naturmotiv. Och så alla dessa blommor, träd och löv som jag aldrig kan få för många varianter av. Textstämplar av alla de slag är finns det också några stycken här i gömmorna. När det gäller söta motiv har jag alltid varit förtjust i igelkottarna och de andra djurkompisarna från Penny Black och därifrån kommer den här glada lilla grisen som i morgon postas till ett födelsedagsbarn.



Kolla in det tjusiga ministafflit som kortet står uppställt på. På IKEA var de tyvärr tillfälligt slut ... men så hittade jag perfekta stafflin i trepack på Clas Ohlson härom dagen, så jag slog till. Nu blir det enklare att fotografera kort med 3D-detaljer som inte kan scannas. Och så kan jag ordna tillfälliga små utställningar här i pysselrummet med egna eller "fådda" kort.

Kommentarer
Postat av: sussilull

Oh hjälp vilken söt stämpel!! Å fotostämplarna är ju också helt underbara. Gillade kortet där du stämplat med fired brick och sedan suddat ut färgen. Stark liftvarning på den tekniken ;-).

Tack för tipset om CO och stafflierna. Har ett par sedan tidigare från IKEA men behöver fler så ....tack!

2008-09-17 @ 21:59:14
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Postat av: Lillemor

Så gulligt kort! Gillar oxå fotostämplarna nedanför...Precis som du blir jag periodare, gillar alltmer fotostämplar, men jag behärskar inte tekniken att använda dem...kan man få gå kurs hos dig kanske?!

Trevlig helg Lillemor

2008-09-20 @ 17:48:05
URL: http://lillemore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0