Maratonpyssel

I går hade jag en heldag hos Kortmakaren i Floda, som arrangerade sin tredje mara i ordningen. Perfekt pysselväder var det också, lite kyligt och duggregn av och till. Jag startade hemifrån vid 9-tiden och rullade inte in på garageinfarten igen förrän kl 23.30, det kan man kalla maratonpyssel! Men trött var jag inte, bara uppspelt och glad över en otroligt lyckad dag! Precis som förra gången jag var med så hade Kortmakar-tjejerna ordnat en helt fantastisk mara  för oss 25 deltagare. Förutom det generösa arrangemanget med innehållsrikt välkomstkit och servering av frukost, lunch, fika, kvällsmat, frukt, snacks och godis (!) hade de tänkt ut tio roliga utmaningar med omröstning och chans att vinna fina priser. Dessutom var det hela dagen spridda utlottningar av varor som förutom Kortmakaren kom från sponsorerna Hero Arts, Penny Black, Ranger, Reprint, Doodlebug, Quickutz och Petaloo. Alla hade chansen att vinna något fint, även om man inte deltog i utmaningarna. Jag tycker det är roligt att skapa efter lite ramar och får mer gjort då, så jag hakade på åtta av tio utmaningar - och två av dessa vann jag! Tiden gick så fort i detta kreativa och trevliga sällskap och vips hade vi pysslat i ett halvt dygn - drygt 12 timmar.  

Jag skulle gärna vilja visa bilder på de kort jag gjorde under dagen och på det som jag vann i utmaningar och utlottningar, men det får vänta lite för min kamera är på vift några dagar tillsammans med dottern som är på skolresa. Istället kommer här ett tidigare alster och detta hjärtekort tillägnar jag Kortmakartjejerna Maria, Tina och Sara som tack för igår! Jag längtar redan till nästa mara!



DT-kort för Prickiform.

Kommentarer
Postat av: Carina

Grattis igen! du var verkligen en värdig vinnare i helgen, tack för trevligt sällskap!

2009-06-08 @ 08:51:55
Postat av: Sara - SaGam

Tusen tack själv Ingrid! Utan er mara-deltagare hade vi haft en ganska tråkig dag ;-) Jag blev så glad att just du vann!

2009-06-08 @ 21:40:34
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: förlåt för att jag är så seg på att svara, mitt Internet har legat nere!



Tack för tipsen angående bradsen, försökte först att bara vålda igenom dem smart som man är, haha, men det blev "rivsår" i pappret då. Men jag vägrar ge upp :D



Så himla roligt maratonpysslet lät, man blir ju riktigt avundsjuk! :D

2009-06-09 @ 00:38:11
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Postat av: Muffin

Det är inte utan att man blir lite avis, låter som ni hade kul!

Vilket fint kort!!

2009-06-14 @ 15:45:36
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0