Packa pappas kappsäck

Jag är en ensampysslare av stora mått, men det händer emellanåt att jag lämnar min kammare och åker på mässor och träffar. Det är så roligt att träffa gamla och nya stämpelvänner och inspiration får man alltid. Men det här med packning tycker jag är svårt ... Har man hållit på med den här hobbyn i några år så har man hunnit samla på sig en hel del grejer och det är ju omöjligt att ta med sig allt! Efter att flera gånger ha plockat med mig lite av varje, men ändå "fel" saker, har jag kommit fram till en strategi som funkar för mig. Det gäller att planera ett eller flera specifika projekt och sen utgå från detta. Jag brukar först och främst ha med mig en liten verktygsväska från Clas Ohlson med basutrustning i form av pennor, penslar, linjal, sax, skärmatta och -kniv, rengöring, några dynor, tejp, lim, varmluftspistol och lite annat smått och gott. Den här väskan står alltid mer eller mindre färdigpackad på bordet här hemma, bara att grabba tag i. Sen har jag papper i ett speciellt fack för att skydda dem. Resten av grejerna jag behöver har jag haft i lite olika typer av väskor, men ingen har funkat riktigt bra. Dessutom ligger allt i en enda röra och man kan ju inte breda ut sig hur som helst på träffarna. 

Nu har jag hittat denna röda och granna verktygsbag på Biltema - den måste väl ändå vara den ultimata väskan!



Massor med fack både längs ytterkanten och inuti - rymlig och bra. Och 119 kr är ju ett kanonpris. Nu längar jag efter att få inviga den redan på torsdag då jag ska hålla en kurs och sen får den åka med på Kortmakarmaran i Floda den 6 juni.

Passar på att visa ett tulpankort när jag ändå är i farten. Motivet kommer från just Kortmakaren.



Tulpanerna blommar för fullt i rabatterna, men sommarvärmen är borta för tillfället. Åter dags för några dagars regn och rusk! Förra veckans härliga 25 grader i skuggan är vi inte i närheten av just nu, men förhoppningsvis kommer värmen snart tillbaka. Man vänjer sig lätt vid vackert väder!

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Men det är väl för roligt ingrid. just i går när du skrev detta inlägget satt jag med min likadana (!!:-))väska framför mig och packade ner sådant jag ska sälja på loppisen!

2009-05-06 @ 12:07:12
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Verkar som du hittat en perfekt väska Ingrid!

Ser fram emot att få se lite kort när den är på väg till träff oxå - dvs välfylld :-DD



Själv får jag nog bara pinsamt erkänna att inte ens 4 sånna där väskor skulle räcka till åt en annan.... suck.... varför är det så svårt att begränsa sig?



KRAM på er där nere föresten!! :-)

2009-05-06 @ 12:45:56
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: Muffin

Ser ut som en utmärkt pysselväska! Kortet är superfint, gillar de där tulpanerna.

2009-05-06 @ 19:01:04
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Louise (vbg)

Nä men åh va kul då ses vi i floda....jag kommer. Kramiz

2009-05-06 @ 21:41:06
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: Louise (vbg)

Nä men åh va kul då ses vi i floda....jag kommer. Kramiz

2009-05-06 @ 21:42:27
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Nu måste jag ta en tur till Biltema och spana väska.... kanske är ngt för mig oxå?

Jag kommer oxå till Floda - det ska bli jättekul. Ser verkligen fram emot den träffen!

Blev väldigt förtjust i ditt avlånga kort i tidigare inlägg - jättegulligt! Men... det är ett fint kort bland många förstås... ;-) Tupipankortet är väldigt charmigt det oxå... hmm... svårt att välja en favorit... :-)

Vi ses i juni!

2009-05-07 @ 00:38:26
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Åsa - Scraphorse

Väntar med spänning på när utvärderingen av denna väska kommer... för i så fall lär jag nog ta en tur förbi Biltema och klämma o känna lite!

Du har någonting att hämta i min blogg ;0)

Ha det så kul i Floda nu.

Kram Åsa

2009-05-07 @ 08:28:58
URL: http://scraphorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0