Kortmakarmara 14 november

November månad verkar bli en riktig pysselmånad för min del. Förra helgen loppis och denna helg var det dags för den efterlängtade Kortmakarmaran, den tredje i ordningen för mig. Start kl 10.00 och maratonpyssel till kl 22.00 i sällskap med glada pysselkompisar - en ren fröjd för början till slut! Tusen tack till Kortmakar-tjejerna för ännu ett fantastiskt arrangemang - ni är bara bäst! Alla fick en välfylld välkomstkasse, det var mycket generösa priser till utmaningarna och många "spontan-utlottningar" under dagen från sponsorerna Penny Black, Hero Arts, Inkido, Quickutz, Reprint, Scraphouse, Ranger, Petaloo, Papperalla och Kortmakaren! Ja, ni förstår - rena julafton! Ett stort tack också till alla dessa företag!

Hela tio utmaningar kunde man delta i om man ville och jag hann knåpa ihop bidrag till några av dessa:


Vintage-kort med stämpel från Deleesias underbara nya set "Mer sirlig jul" (säljs hos Kortmakaren och vi fick en stämpel var i välkomstkassen). Bakgrunden är gjord med en stor stämpel från Hero Arts som jag köpte i butiken. Den har stått på önskelistan ett tag och det fanns ETT enda exemplar kvar på hyllan - vilken tur, det var nog meningen att jag skulle ha den!



I den här utmaningen skulle vi dekorera en färdig presentask och man måste använda stämplar på något sätt. Hero Arts-bakgrunden har fått sällskap av en textstämpel från October Stamps.



Dekoration av en tag. "Julefrid" är en del av en längre textstämpel från PRICKIFORM. Jag gillar verkligen typsnittet! Det vintriga mönsterpappret är från Inkidos kollektion.



Att göra eget mönsterpapper är något som passar mig perfekt och i denna utmaning var det just det som gällde. Inga färdiga mönsterpapper fick användas. Snöstjärnebakgrunden har jag gjort med stämpel från Slöjddetaljer. PRICKIFORMs fina granstämpel känner ni väl igen vid det här laget och som ram skymtar granbården från samma företag.



Det här var nästan det roligaste av allt! Kortmakar-Tina lärde oss hur man viker en ask med utgångspunkt från två matchande 12 x 12 inch-papper (just dessa är från Inkido). Ser ganska invecklat ut, men var faktiskt lätt som en plätt! Känner på mig att det kommer att bli många sådana askar framöver i Inolas pysselverkstad!



En detaljbild av dekorationerna på locket. Textstämpel från Inkido - hur vacker som helst.

En annan rolig utmaning var att vi som satt runt samma bord skulle göra ett kort tillsammans. Alla skulle tillföra något och det skulle finnas något stämplat och något embossat på kortet. Vi fick med gemensamma krafter till ett jättefint kort, som jag tyvärr inte har någon bild på. Vi lämnade nämligen kvar det i butiken som en hälsning till Kortmakar-Maria som hade födelsedag just denna dag. Stort grattis till dig, Maria och tack för en jättetrevlig dag!

Efter en intensiv heldag som denna brukar man känna av en viss "stämpel-baksmälla", men tvärtom är jag mer pysselsugen än någonsin, full av inspiration!


Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vad mycket fint du hann med. Jag hämtar nog en del inspiration från dig. Tack!!



KraM

2009-11-15 @ 15:31:15
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Ingalill

Så mkt fint! tagen gillar jag verkligen

2009-11-15 @ 17:31:52
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: Carro

Så mycket fint du hann med! =) Vad kul med en pysseldag. Vill jag oxå ha. Ska försöka med en sån i helgen tillsammans med en kompis.



Idag var jag på Prickiform igen. (Var ju där i fredags med paketet....) Såg en massa fint du gjort där. Blir stum av beundran. Du är makalös!!



Kram!!

2009-11-15 @ 21:40:14
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Vad mycket fin du fick gjort på maran.

2009-11-23 @ 08:19:11
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0