Mer julinspiration

På pysselfronten är det mest julkort som gäller just nu med fokus på de underbara stämplarna från PRICKIFORM. Bakgrundstexten "When you wish upon a star ..." med sin vackra snirkliga skrivstil är väldigt användbar och har blivit en riktig favorit. På det här kortet har jag valt att låta texten vara det enda stämplade motivet och istället koncentrerat mig på dekorationerna. Det var första gången jag använde min alldeles nya kantstans från Martha Stewart (Doily Lace). Denna omåttligt populära stans verkar finnas i nästan alla pysslares ägo just nu och inte heller jag kunde stå emot. När jag såg att den såldes på mässan i Partille i september slog jag till direkt!

Ett litet lager av dekorerade tändsticksaskar är bra att ha som "gå-bort-presenter" i juletid. Förutom guldembossade detaljer glittrar denna ask av bruna blingstenar.



Det är kul att göra tags att sätta på julklapparna, en alldeles lagom stor yta att jobba med. Hälsningen kan man skriva på baksidan.



Stjärnorna finns i fyra olika storlekar och på det här kortet har jag embossat dem med guld-EP och dekorerat med halvpärlor. Bakgrunden är infärgad med svamp och färg från en blå Adirondack-dyna.



Det var allt för idag, mer inspiration kommer i bloggen inom kort!


Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Gode min värld vad du är produktiv! Det märks att det är "din säsong"!

2009-11-03 @ 15:39:37
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0