Dagens förvaringstips

Det här med organisation av pysselrummet är ett ständigt pågående projekt och IKEA är verkligen ett eldorado när det gäller smarta förvaringslösningar. Förutom mina älskade stämpelhurtsar Sture, småbyråerna och annan inredning i mitt pysselrum, har jag under åren hittat allsköns praktiska prylar på detta varuhus. Och i helgen fick jag ytterligare ett smart tips som jag nappade på direkt. Tack Åsa

Vi snackar om förvaringslådan Krus - vilken höjdare! Den låga lådan är alldeles lagom bred för Promarker-pennorna och man kan sätta i två avdelare för att sortera upp dem i färggrupper och lättare hitta kulören man söker.

Här är lådan med det genomskinliga locket på.


Jag började med att köpa fyra lådor och tre av dem har jag fyllt med pennor.




Den fjärde lådan hittade jag ett annat användningsområde till, nämligen som förvaring av Cuttlebugs alfabets-dies. Perfekt passform!



Den högre modellen av lådan har jag sedan tidigare till mina "till-salu-kort" och dem har jag sorterat i olika kategorier så att man lätt kan hitta ett passande kort till rätt tillfälle. Har tänkt att komplettera med högre mellanväggar av papper där jag skriver namnet på kategorierna.





Papperskraft-mässan i helgen var förresten helt underbar!

Jag är så glad för att jag även i år fick chansen att hjälpa till i InkyWings monter tillsammans med vännerna Lisa, Åsa och Susanne. Det har nästan blivit lite av en tradition och det är så roligt att träffa alla glada och positiva pysselmänniskor, både företagare och kunder! Också kul att se mina DT-kort i Prickiforms fina monter :-)

Jag har några bilder i kameran som hamnar här i bloggen så småningom. Men om ni är nyfikna, så kika i Lisas blogg - där finns en hel radda foton!

Kommentarer
Postat av: Ciza Patricia

Det var jättekul att träffa dig med. :)

Jag hoppas vi ses på nästa Prickiformträff.



Stor kram tillbaka från din DTkollega Ciza

2009-09-30 @ 23:42:33
URL: http://pysseldags.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Åh, förvaring är alltid intressant! Hur i hela friden det nu kan vara det...?

Tack för tipsen! Nu måste jag till Ikea snart... ;-)

2009-10-01 @ 19:56:22
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Åh, förvaring är alltid intressant! Hur i hela friden det nu kan vara det...?

Tack för tipsen! Nu måste jag till Ikea snart... ;-)

2009-10-01 @ 19:56:32
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Hej!

Jag tror inte att jag varit inne hos dig förr. Du får väldigt gärna lämna en länk på www.minbloggrunda.blogspot.com. Det är många varje dag som tittar in för de letar någon.



Hoppas du inte tar illa vid dig nu men jag tänkte visa dig vår (articsisters) nya stämpelkatalog. Du behöver inte titta om du tycker att jag är fräck som visar upp den här. Den finns på; www.safirsilk.se.



Ha en underbar dag

2009-10-02 @ 14:53:38
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0