Äppelkäcka kort

Jag fortsätter att visa några av de senaste DT-korten som jag gjort för PRICKIFORM. Så här i skördetider har jag lekt lite med motivet "Tre små äpplen".



På det första kortet har jag maskat ett av äpplena ett antal gånger för att få en hel hög med frukt. Det var lite pilligt och ibland fick jag täcka upp till tre äpplen samtidigt för att linjerna inte skulle gå i varandra, men det gick utan att jag behövde klippa isär motivet.




Här har jag gjort rapporter med äppeltrion så att det blir ett bakgrunds­papper. Stämplade sen ett par äpplen på separat papper, målade dem och fäste ovanpå bakgrunden med distanskuddar. Lackade hela ytan så att de glänser fint.




Och på det sista kortet är äpplena stämplade efter varandra i bårder och jag har fogat samman äppelremsor växelvis med mönstrat papper. En bra idé för att få användning av spillbitar!




Mönsterpapper och kortstommar finns också i PRICKIFORMs sortiment.


Kommentarer
Postat av: Scraphorse - Åsa

Vilka roliga stämplar! Dom vill jag ha! Jätteinspirerande kort, lika fina som alltid! :0)

Hoppas vi ses nästa helg.

Kram

2009-09-17 @ 19:56:56
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Postat av: Lillemor Engdahl

Så fina kort med äpplen och skruttar!

Lillemor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0