Scrapmaraton 19 nov

Hela lördagen var en enda stor skaparfest i fina lokaler på Folkets Hus i Sävedalen. Som arrangör stod Scrap och Hobby och de gjorde allt för att vi ca 50 deltagare skulle trivas. Och SOM vi trivdes! Tusen tack för en jättetrevlig dag - för roliga utmaningar, god fika & mat, generösa utlottningar m m.

Dagens första utmaning var att göra en namnskylt till sig själv. Den skulle innehålla wellpapp, fyra olika papper på kortbasen, två metalldekorationer, tre blommor och spets. Så här blev min skylt.



Sen rullade det på med sammanlagt sju utmaningar av olika slag, ett par av dem ganska kluriga. På en av dem skulle man göra ett alster där man skapade allt från grunden genom att t ex maska, stansa, stämpla och måla. Inget "färdigt" fick användas och färgen BLÅTT måste vara med.



Jag hade med mig alldeles nya vinterstämplar från Tisdagar med Tina som jag längtat efter att få börja använda. Den här skridskoåkande grabben tycker jag är så härlig.

Sammanlagt tio kort fick jag till under dagen och det är jag riktigt nöjd med, eftersom jag ju egentligen är en ensampysslare. Jag har fotograferat alla kort idag och kommer att lägga ut dem i bloggen undan för undan, så välkommen tillbaka och kika.

Bokstäver på namnskylten - Hero Arts
Skidskopojke - Tisdagar med Tina/Reprint
Bakgrundsstjärna (gula pappret) - Inkido
Snöstjärnor - Inkido
Jultext - October Stamps

Kommentarer
Postat av: Maria

Ååå vad fin han är skridskoåkaren. Jag visste att du skulle ha roligt på träffen. Ska bli spännande att se vad allt du gjorde.



KraM

2011-11-20 @ 21:09:21
URL: http://kramaria.blogspot.com
Postat av: Muffin

Jättefin namnskylt (lite kul att man fick göra till sig själv som omväxling) och helt underbart kort! Det var värst vad du har kommit igång och blivit en social-pysslare! :)

2011-11-23 @ 17:26:38
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0