Rosor med glastäcke

 
Den här rosenstämpeln från Stampendous var en av de första riktigt stora stämplarna jag köpte när jag började med den här hobbyn. Använder den inte så ofta, men ibland känns den perfekt. Har täckt blommorna med ett lager små genomskinliga glaspärlor, s k "itty-bitty-beads". Klippte ut dubbelhäftande tejp längs konturerna och fäste pärlorna i det. Gjorde även en ram runt om.
 
 
Man får tänka på att måla med ganska stark färg eftersom lagret med pärlorna dämpar kulören.
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Men det där hade jag nästan tappat bort -superfint o stämpeln är verkligen som gjord för ett pärltäcke!! Blir till att leta runt bland gömmorna för nånstans har jag såna där pärlor....
Förhoppningsvis blir det bättre ordning framåt -sonen flyttar till egen lgh i början av april. Oj vad jag kommer att sakna honom!!! Men bonusen blir ett ledigt rum -gissa vad det ska användas till =)

Soliga vårkramar, Monica

2013-03-08 @ 12:14:52
URL: http://monica66.blogg.se
Postat av: Ulla-Britt

Detta vackra kort tillägnades mig - det är helt underbart - tack Ingrid

2013-03-11 @ 18:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0